Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Du kommer nog ungefär lika långt på både och idag

Sedan är ju långt ett vida begrepp. Jag kör ca 80mil på en tank i gamla xc60 d4 awd vid långkörning om jag kör max 100kmph.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
av mf135
Ni som beställt, är ni säkra på vad ni beställt? Jag tycker byggsidan är lite rörig när det gäller priser och vad som ingår. Jag beställde en offert och fick den mailad med ett pris. Det gick att bygga vidare på den första dagen men nästa dag blev samma bil några tusen dyrare när jag öppnade maillänk. Går man till säljaren så får man en variant till. Hur har ni gjort?
av UnleashFusion
KenZoo skrev:T5

Någon som vet exakt vad Malusen hamnar på en sån kärra?
Jag skulle inte säga att jag vet exakt men utifrån en lista som finns för olika modeller på olika bilmärken så fanns T5 awd aut med på listan, (utan malus skulle den ligga på 1592kr/år, med malus 6939kr/år -- jag skulle tippa på att utan AWD på en t5a ligger mellan 4500-5500kr/år med malus i 3år.
av KenZoo
UnleashFusion skrev:
KenZoo skrev:T5

Någon som vet exakt vad Malusen hamnar på en sån kärra?
Jag skulle inte säga att jag vet exakt men utifrån en lista som finns för olika modeller på olika bilmärken så fanns T5 awd aut med på listan, (utan malus skulle den ligga på 1592kr/år, med malus 6939kr/år -- jag skulle tippa på att utan AWD på en t5a ligger mellan 4500-5500kr/år med malus i 3år.
Tackar..
av mf135
Är det möjligt att få en reg innan nya skatten tror ni. Liljas bil sa idag glöm det. Andra säger att det går att få MY19 men dom vill kanske bara sälja. Nån som har beställt nyligen?
Användarvisningsbild
av betterlead
mf135 skrev:Ni som beställt, är ni säkra på vad ni beställt? Jag tycker byggsidan är lite rörig när det gäller priser och vad som ingår. Jag beställde en offert och fick den mailad med ett pris. Det gick att bygga vidare på den första dagen men nästa dag blev samma bil några tusen dyrare när jag öppnade maillänk. Går man till säljaren så får man en variant till. Hur har ni gjort?
En offert från säljare har alltid en giltighetstid. Det priset gäller då alltid fram till det datumet.
av mf135
Offertens giltighetstid är nog inget problem men försäljaren verkar inte vara riktigt säker på vad som ingår i alla detaljer. Jag försöker se skillnader mellan Inscription o R-design och får svävande svar precis som när jag valde mellan XC70 Sport eller Summun.
av Fridlund
LixVin skrev:Beställde min T5Awd My 19 20180309.
Den 27/3 fick jag ordernummer samt prel leveransdatum v22-23 och sista ändringsdag på order 20180410. Idag ser jag att sista ändringsdag är idag 20180329 och leveransdatum i vecka 21 :)

Känns gott då jag ej tänkt att ändra något eller kan det vara någor man glömt?
Specen ser ut som följer:
xc60 T5 AWD R-design
Vit solid med nubuck
Teknikpaket
Klimat med Voc
Halvaut dragkrok
Harman Kardon
Panorama
tank 71L
Intellisafe Blis
speglar aut avbländande
elstol på förarplats
21" Alu R-des
Tonade Rutor
Svarta Backspelskåpor
Stänkskydd fram
Stötfångarskydd

Skinn Vs Nubuck??

Hehe va kul att vi nästan har samma spec på våra bilar fick dock inte in panorama och Harman kardon i mitt samvetes budget, beställde min ungefär samtidigt som dig och har leverans V.21 och sista datum för ändringar är 10/4
Användarvisningsbild
av betterlead
mf135 skrev:Offertens giltighetstid är nog inget problem men försäljaren verkar inte vara riktigt säker på vad som ingår i alla detaljer. Jag försöker se skillnader mellan Inscription o R-design och får svävande svar precis som när jag valde mellan XC70 Sport eller Summun.
Du och säljaren sitter tillsammans framför hans datorskärm och bygger två bilar, en Inscription och en R-Design. Be honom öppna två fönster på skärmen med de båda byggena och jämför/skrolla. Alt. printa ut de två "affärsförslagen".

Jag förstår inte riktigt hur hen kan ha problem med att presentera det här för dig. Om frågor kvarstår, ber du hen ringa sin kontakt hos Volvo Cars för att få svar.
Jo, det har mycket riktigt varit lite förvirrat i skarven mellan årsmodellerna och nu precis i början när MY19 ska presenteras, fast vid det här laget ska det mesta vara klart.
av KristianO
betterlead skrev:
mf135 skrev:Offertens giltighetstid är nog inget problem men försäljaren verkar inte vara riktigt säker på vad som ingår i alla detaljer. Jag försöker se skillnader mellan Inscription o R-design och får svävande svar precis som när jag valde mellan XC70 Sport eller Summun.
Du och säljaren sitter tillsammans framför hans datorskärm och bygger två bilar, en Inscription och en R-Design. Be honom öppna två fönster på skärmen med de båda byggena och jämför/skrolla. Alt. printa ut de två "affärsförslagen".

Jag förstår inte riktigt hur hen kan ha problem med att presentera det här för dig. Om frågor kvarstår, ber du hen ringa sin kontakt hos Volvo Cars för att få svar.
Jo, det har mycket riktigt varit lite förvirrat i skarven mellan årsmodellerna och nu precis i början när MY19 ska presenteras, fast vid det här laget ska det mesta vara klart.
Jag kan hjälpa dig. Vad vill du veta?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 234

Är väl dags att byta oavsett på en[…]

Snyggt! Stilren interiör även om ratten[…]

DennisCA's Volvo 850 -97