Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
William85 skrev:Sen om man inte är en frekvent besökare av tex Stockholms innerstad där detta kan börja gälla så kan man ju skita i reglerna och köra ändå i dessa undantagsfall om man inte är så nogräknad. Står i tidigare länkad rapport från transportstyrelsen att nuvarande miljözon för lastbilar inte kollas av polisen i någon större utsträckning och om man mot förmodan skulle åka dit är det 1000kr i böter.
Som det tydligen framfördes på presskonferensen på Hornsgatan skall inte ens polisen övervaka en överträdelse i en eventuell miljözon, utan parkeringsvakterna. Inte värre än en parkeringsavgift (bot) i sådana fall. :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Öh.. hur ska det funka? Då blir ju förbudet egentligen att man inte får parkera med en dieselbil i innerstan.. men köra går bra och är riskfritt.. om inte parkeringsvakterna får börja bötfälla då man stannar vid rödljus! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Öh.. hur ska det funka? Då blir ju förbudet egentligen att man inte får parkera med en dieselbil i innerstan.. men köra går bra och är riskfritt.. om inte parkeringsvakterna får börja bötfälla då man stannar vid rödljus! :D
Det nämndes också att ett annat alternativ var att ha kameraövervakning. Men då kommer samma situation som med fartkameror, vem körde bilen? :lol:
av Anmg
Derank skrev:
Oj Oj Oj,,, Såg att i Tyskland räcker det inte med att vara Euro 6. Man måste vara Euro 6D för att få köra. och Euro 6D-T är ju bara bilar som släppts i höstas (Spetember) o frammåt. Så alla bilar äldre än 6 månader (tex Euro 6B och 6C) ryker all världens väg.
Vad behövs för Euro 6D-T(emp)?
Räcker det med adblue, så en 1-2 år gammal audi som har adblue idag klarar det?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Anmg skrev:
Derank skrev:
Oj Oj Oj,,, Såg att i Tyskland räcker det inte med att vara Euro 6. Man måste vara Euro 6D för att få köra. och Euro 6D-T är ju bara bilar som släppts i höstas (Spetember) o frammåt. Så alla bilar äldre än 6 månader (tex Euro 6B och 6C) ryker all världens väg.
Nope. Euro6D-T kom väl för 6 månader sedan så inga bilar äldre än så kan ha certifierats mot den normen.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Anmg skrev:
Derank skrev:
Men eventuellt funkar det med euro 3 för bensinbilar utan direktinsprutning, dvs rätt gamla bilar om infon jag hittade när jag sökte stämmer :-)
Användarvisningsbild
av Derank
jag antar att ni som känner er förnedrade bor i Stockholm , för själv bryr jag mig inte det minsta och jag har inte hört nån i min omgiving heller, det enda jag vet är att en kollega var ner och köpte en Avensis Euro 5 och var glad i hågen för att han tjänat 30k, och då är han ändå en ganska frekvent besökare av stockholm då han har släkt där. men han brydde sig inte heller det minsta om milzözoner hit och dit.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 34

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]