- lör 24 mar 2018, 11:13
#1240787
Det är ju det han skriver.. :roll:
Assumption is the mother of all f ups.
Moderator: Moderatorer
Mwi skrev:Jag skrev ju bensinhybrider.. Det är bara utgående V60 TE som är dieselhybrid ju. Alla andra hybrider hos Volvo är ju bensinhybrider. :)joel80 skrev:Fast man kommer ner till samma eller lägre CO2-utsläpp med de flesta bensinhybrider också. Och där börjar det finnas ett rätt omfattande utbud nu.Nja joel80 du är nog lite Volvo inskränktdieselhybrid är ganska udda det är väl Volvo, Peugeot och jag tror även Mercedes har haft en modell, övriga tillverkare har satsat på bensinhybrid.
Trex skrev: Så där gick en av, hur många fler stiger av tåget till byte till en(så kallad) miljövänligare bil?Jag stiger inte av i alla fall. Jag har en ganska välutrustad MY-14. 2022 är den 8 år, och jag har ägt den 4. Jag brukar byta bil var fjärde år ungefär. Då har nog de som fått "hybris" av förslaget om miljözoner nog redan sålt av. Eftersom jag inte behöver köra i några miljözoner kommer jag då ta ställning till vad jag byter till. Kanske en hybrid, vem vet. 8)
TommyP86 skrev:Oj Oj Oj,,, Såg att i Tyskland räcker det inte med att vara Euro 6. Man måste vara Euro 6D för att få köra. och Euro 6D-T är ju bara bilar som släppts i höstas (Spetember) o frammåt. Så alla bilar äldre än 6 månader (tex Euro 6B och 6C) ryker all världens väg.VolvoB20 skrev:Volvo femcylinder kom som euro6 till my16, vea hade det från start 2013v46.joel80 skrev: "I zon två blir det först 2022 möjligt att förbjuda alla dieselbilar som inte uppfyller den senaste reningen Euro 6, vilket i princip gäller alla bilar som är äldre än från september 2015."Nu snackar vi Volvo som allid är sena med sin utveckling och kom med Euro 6 först MY16 medans BMW har det på modeller från 13
Jeep ligger visst kvar på Euro 5 med sina modell 18
Så det är väl att se som samtidigt med BMW.
Här har du en Jeep av my18, den är också Euro6: YNK100.
VolvoB20 skrev:Vilken tur att vi bor i SverigeTommyP86 skrev:Oj Oj Oj,,, Såg att i Tyskland räcker det inte med att vara Euro 6. Man måste vara Euro 6D för att få köra. och Euro 6D-T är ju bara bilar som släppts i höstas (Spetember) o frammåt. Så alla bilar äldre än 6 månader (tex Euro 6B och 6C) ryker all världens väg.VolvoB20 skrev: Nu snackar vi Volvo som allid är sena med sin utveckling och kom med Euro 6 först MY16 medans BMW har det på modeller från 13Volvo femcylinder kom som euro6 till my16, vea hade det från start 2013v46.
Jeep ligger visst kvar på Euro 5 med sina modell 18
Så det är väl att se som samtidigt med BMW.
Här har du en Jeep av my18, den är också Euro6: YNK100.
VolvoB20 skrev:Sure.... Men om 40 miljoner bilar blir "nästan värdelösa" i tyskland och ska skeppas på export lär ju det ju prisras i mottagarländerna.
Jag var på väg att byta till en xc60 eller xc70 Euro 6 lätt beggad men det hjälper inte, kommer ju inte att funka så fort man kör söderut då det krävs Euro 6D
Man måste ju upp på en AddBlue sprillans ny Volvo. Varken din eller aperssons Euro 6 är ju ok, inte ens Joel80s dieselhybrid kvalar ju in.
Bestämmelserna om miljözoner är trafikregler och som i allmänhet gäller
för trafikregler är det trafikanten som ansvarar för att trafikreglerna följs.
Polisen övervakar efterlevna den av bestämmelserna om miljözoner. Den
förare av ett motordrivet fordon som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter
mot bestämmelserna om miljözoner kan dömas till penningböter. Vid
föreläggande om ordningsbot är botbeloppet 1 000 kronor för överträdelse
av både 4 kap. 20 § och av 4 kap. 24 § i trafikförordningen.
Det finns ingen statistik från Polismyndigheten avseende efterlevnaden av
dagens bestämmelser om miljözoner. Av vad som framkommit i kontakter
med Polismyndigheten, bland annat i samband med det samrådsmöte som
Transportstyrelsen anordnat inom ramarna för uppdraget, sker mycket
begränsad övervakning av bestämmelserna om miljözoner och i allmänhet
inte som en riktad åtgärd. I den utsträckning övervakning sker, sker det i
samband med annan kontroll vid vägkant så som vägning eller kontroll av
kör- och vilotider. Vid samrådet framförde bland annat Polismyndigheten att bestämmelserna
kring miljözoner uppfattas som besvärliga att övervaka eftersom de är
omfattande, har många undantag samt att det är svårt att få fram relevant
dokumentation om fordonen i fråga. Utifrån den erfarenhet som finns
uppskattas dock att de fordon som frekvent förs i en miljözon idag vanligen
uppfyller kraven för att få föras inom zonen och att orsaken är att de som är
verksamma inom miljözonen har anpassar sin fordonsflotta.
VolvoB20 skrev:Sure.... Men om 40 miljoner bilar blir "nästan värdelösa" i tyskland och ska skeppas på export lär ju det ju prisras i mottagarländerna.Jag bilar aldrig längre än till Stockholm iaf. Ska jag längre söderut åker jag tåg el flyg.
Jag var på väg att byta till en xc60 eller xc70 Euro 6 lätt beggad men det hjälper inte, kommer ju inte att funka så fort man kör söderut då det krävs Euro 6D
Man måste ju upp på en AddBlue sprillans ny Volvo. Varken din eller aperssons Euro 6 är ju ok, inte ens Joel80s dieselhybrid kvalar ju in.
Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]