Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av athena
Jag har klonat mitt simkort enbart för surf och satt in i handsfacket för att dela ut wifi till barnen. Någon som har koll på om "bilen" ligger uppkopplad finns det funktioner i bilen som hela tiden ligger och drar "surf"? Jag har inte mjukvaran för navigator men när jag kör via bilmodem så fungerar en enklare navigator via mitt simkort. Räcker det med att jag trycker typ på Radio knappen för att den ska släppa internet? Bilen V60 årsmodell 2016.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Jag har inte märkt att den skulle ligga och dra surf om man inte använder internet kartan eller streamar radio men se upp när du låter barnen surfa, kan lätt bli "lite" Youtube videor...
Användarvisningsbild
av MartinS
Om det sitter ett kort i så använder VOC det kortet, det står i instruktionsboken. Men det är minimalt med trafik, inget du behöver oroa dig för.
av athena
Jo gäller väl att hålla lite koll på surfen. Men upptäckte en nackdel eller så har jag inte förstått. OM jag väljer "bilmodem" som uppkoppling så kan jag alltså inte ha min mobil ansluten genom "blåtand", eller? Och genom att halebop inte kan klona simkortet för mobiltrafik utan bara "surf" så kan jag inte ringa med kortet i handsfacket. Innebär att jag måste hålla på att ändra mellan bilmodem och blåtand. Eller har jag inte fattat hur det fungerar?

Jasså är det så, verkar ju lite skumt att voc väljer att använda "mitt" sim kort. Känner serivce chefen här och han påstod att i början av voc tiden så hade de telenor som leverantör av det interna sim kortet och fick då problem men täckning över hela Sverige. Så idag har man någon utländsk leverantör som samarbetar med flera leverantören och på så sätt fått bättre täckning. Voc i börjarn var ju en säkerhets applikation och om jag stoppar in ett sim kort med någon som har dålig täckning så verkar det konstigt kan jag tycka......någon som hängde med i det där :shock: .

Ska kolla in instruktionsboken.
Användarvisningsbild
av Urbis
Hmm, jag har iofs Telia som operatör. Har ett Telia kontantkort i sim-kortsplatsen i handskfacket för surf/wi-fi. Kör min telefon via blåtand och behöver inte skifta mellan dem när jag ska ringa. Du kan inte använda sim-kortet i handskfacket för att ringa, det är bara för wi-fi och voc använder den om det finns.
av RonniePersson
Hej!

Jag lånar tråden lite, då jag har lite frågor kring samma sak.

Jag har en Volvo V70n 06:a med inbyggd telefon i. Jag har ett eget telefonnummer i bilens telefon, vilket jag tycker är bra om jag tex glömmer min mobil hemma, eller om det tar slut i batteriet mm. Jag har nu köpt mig en Volvo V60 -15, och jag har då flyttat över mitt simkort ifrån V70:n till V60:n. Men det fungerar inte att ringa till eller ifrån mitt "bilsimkort". Om jag väljer bilmodem i V60:n, går det fram signaler när jag provar att ringa till "bilsimkortet", men i bilen hörs ingen ljudsignal och man kan heller inte svara. Lite synd att Volvo missat en sådan detalj. Hade ju varit kanonbra. Kan jag åka till Volvo och köpa någon programvara så att jag kan få en fast telefon i bilen, som jag har i min Volvo V70 från 2006? :-) :x

Mvh Ronnie
av mikebike
RonniePersson skrev:Hej!

Jag lånar tråden lite, då jag har lite frågor kring samma sak.

Jag har en Volvo V70n 06:a med inbyggd telefon i. Jag har ett eget telefonnummer i bilens telefon, vilket jag tycker är bra om jag tex glömmer min mobil hemma, eller om det tar slut i batteriet mm. Jag har nu köpt mig en Volvo V60 -15, och jag har då flyttat över mitt simkort ifrån V70:n till V60:n. Men det fungerar inte att ringa till eller ifrån mitt "bilsimkort". Om jag väljer bilmodem i V60:n, går det fram signaler när jag provar att ringa till "bilsimkortet", men i bilen hörs ingen ljudsignal och man kan heller inte svara. Lite synd att Volvo missat en sådan detalj. Hade ju varit kanonbra. Kan jag åka till Volvo och köpa någon programvara så att jag kan få en fast telefon i bilen, som jag har i min Volvo V70 från 2006? :-) :x

Mvh Ronnie
Det finns väl inga moderna bilar med integrerad telefon?
Alla länkar från medhavd och uppkopplad mobiltelefon.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Det har inte funnits någon direkt efterfrågan på integrerad telefon sen bluetooth uppkoppling med mobil blev standard.
Idag går det inte ens beställa vad jag vet.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]