Moderator: Moderatorer

TommyP86 skrev:Bokat service. Men sjutton, jag är bra inne på bilbyte... kollar på v60 my18, och då är det som sagt gamla karossen. Finns 0st bensin, så då innebär det diesel, mer specifikt d4 vea. Undrar om man kräks enormt efter några år i en sån.
Och undrar vad man får ut för min my15 t5 r-design be pro med PS och 19” ixion, 9 på mätaren. Finns en ocean race på kvd med uppskattat pris på 207, den har gått 14 och har mindre utrustning, i tillägg till att den är en OR i halvrisigt skick. Några prisförslag?
Du funderar alltså till att byta till en tre år nyare likadan med en motor du egentligen inte vill ha? Det låter som onödig kapitalförstöring i mina öron. Vad tänkte du få ut av det?
Vem vill åka diesel liksom. Men den passar mej bättre rent ekonomiskt, så det är alltid nåt. Jag kör nog 4k nästa år, då har min gått 13, jag tänker inte vänta in nästa v60 på nästan-ny marknaden heller, ingen tid som denna. Elbilar verkar vi kunna glömma också. Och ny bil vore skönt, hellre det än gammal.
Kollat lite på xc90 och v90, men ska jag köpa en sån med ok utrustning kostar den typ 550 beg, det går bort.
TommyP86 skrev:Vem vill åka diesel liksom.
Jag, vilket jag både vill och gör.
Hoppas du hittar ngt passande som gör dig glad när du kör...

Idag blev det släppremiär, med test av det delbara draget. Det ramlade inte av, puh! :mrgreen:
Slängde in de nya däcken och fälgarna och åkte till en verkstad för omläggning.
På bilen hamnar de dock inte än på ett tag...
20180327_210238-2016x1512.jpg
20180327_210238-2016x1512.jpg (436.33 KiB) Visad 1193 gånger
Lagt handpenning på en lgh med varmgarage, nästan så man ser fram mot nästa vinter. :shock: Fördelen med nuvarande kallgarage är väl dock att snön o saltet inte töar och sätter sig varje gång man parkerat men motorn slipper kallstart hemma och jag kommer må bättre i alla fall :wink:
TommyP86 skrev:Vem vill åka diesel liksom. Men den passar mej bättre rent ekonomiskt, så det är alltid nåt. Jag kör nog 4k nästa år, då har min gått 13, jag tänker inte vänta in nästa v60 på nästan-ny marknaden heller, ingen tid som denna. Elbilar verkar vi kunna glömma också. Och ny bil vore skönt, hellre det än gammal.
Kollat lite på xc90 och v90, men ska jag köpa en sån med ok utrustning kostar den typ 550 beg, det går bort.
Du tjänar aldrig in värdeminskningen på en tre år nyare bil på skillnaden i bränsle bensin-diesel på den sträckan. Så välj den som gör dig gladast. Det är lyxkonsumtion det handlar om :wink:
Haha nej knappast, det var mer ett konstaterande att det inte gick att välja, men är kanske ok ändå
Men jag undrar jag, blir man vän med oljudsfabriken där fram? Nån som gjort nåt liknande byte?
fjohan82 skrev:
TommyP86 skrev:Vem vill åka diesel liksom.
Jag, vilket jag både vill och gör.
Hoppas du hittar ngt passande som gör dig glad när du kör...

Idag blev det släppremiär, med test av det delbara draget. Det ramlade inte av, puh! :mrgreen:
Slängde in de nya däcken och fälgarna och åkte till en verkstad för omläggning.
På bilen hamnar de dock inte än på ett tag...
20180327_210238-2016x1512.jpg
Jag trivs mycket bra med min bil, supernöjd. Men man ska sluta när det går som bäst Bild

Alltid nice med nya hjul, men som sagt, känns som en evighet tills det är dags...
TommyP86 skrev:Haha nej knappast, det var mer ett konstaterande att det inte gick att välja, men är kanske ok ändå Bild
Men jag undrar jag, blir man vän med oljudsfabriken där fram? Nån som gjort nåt liknande byte?
D4:an hörs knappt inne i bilen tycker jag i de Sunfleet V60 jag kört. Sen om man gillar hur motorn är att köra eller inte får du nog ta reda på genom att provköra.
SBergdahl skrev:
TommyP86 skrev:Haha nej knappast, det var mer ett konstaterande att det inte gick att välja, men är kanske ok ändå Bild
D4:an hörs knappt inne i bilen tycker jag i de Sunfleet V60 jag kört. Sen om man gillar hur motorn är att köra eller inte får du nog ta reda på genom att provköra.
Syrran har en my15, så det vet jag redan. Mer nyfiken på långtidsägandet egentligen. T5an är den bästa drivlina jag ägt, så den blir nog svårersatt. Om den nu ska ersättas Bild
TommyP86 skrev:
SBergdahl skrev:
Syrran har en my15, så det vet jag redan. Mer nyfiken på långtidsägandet egentligen. T5an är den bästa drivlina jag ägt, så den blir nog svårersatt. Om den nu ska ersättas Bild
Äh, vad ska det vara bra att byta bort T5an för? Bild Är väl inga egentliga skillnader på MY15 och 18 eller? Något dekorinlägg här och var eller? :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
  • 1
  • 905
  • 906
  • 907
  • 908
  • 909
  • 1912

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]

Lambdalampan lyser

Hej! Ta du och kasta den där eftermarknads l[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?