Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
No worries. Jag hittar faktiskt ingen informationen om subwoofern någonstans på nätet just nu. Den finns så klart på min orderbekräftelse i alla fall.

Finns nog en chans att MY18-beställda levererade som MY19 istället, kommer med "Smartphone Integration (Apple CarPlay, Android Auto inkluderar extra USB uttag)" om man har beställt något av Teknikpaketen. Man kan ju hoppas att det inte är något de plockar bort från dessa bilar utan låter det hänga med som på alla "normala" MY19.
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
av zsh
T8 beställd 16 Februari....nu fick jag uppdatering, leverans v36 :(
Säljaren snackade en massa och viftade med papper han fått från Volvo att om man "beställde nu", så blir det leverans i Juli. Så mycket för det, men nu har man iaf ngt o se framemot.
av lny
zsh skrev:T8 beställd 16 Februari....nu fick jag uppdatering, leverans v36 :(
Säljaren snackade en massa och viftade med papper han fått från Volvo att om man "beställde nu", så blir det leverans i Juli. Så mycket för det, men nu har man iaf ngt o se framemot.
Det låter inget vidare. Jag beställde en T8 den 23:e feb och blev också lovad Juli. Blir mycket besviken om det skulle bli September som dyker upp när jag väl får en uppdatering.
Tycker det är riktigt illa att volvo inte kan vara tydligare med vad man har beställt (står fortfarande T8 400hk på min volvo) och när de kan leverera.
av ipmac
Fick idag upp beräknad leverans på minvolvo, så nu längtar vi till V22. Hur långt innan beräknad leverans brukar bilen byggas?

Kan dela med mig av vad det är vi väntar på

XC60 T5AWD MY19 Inscription
Crystal vit pearl 707
Charcoal Läder RA00
Klimatpaket Pro VOC
Loungepaket
Teknikpaket
Mörkt tonade rutor
Akustik rutor
Innertak svart
In/ut speglar aut avbländning
Eluttag 230V bak
Intellisafe Surround BLIS
Sensus connect PS Harman Kardon
Skålade gummimattor
Bagagerumsmatta formgjuten
Stötfångarskydd bak
Infällbart drag

Om någon ser något som saknas så mottas den infon med glädje :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
ipmac skrev:
Spoiler »
Om någon ser något som saknas så mottas den infon med glädje :)
Jag hade lagt till:
Stänkskydd. Det minimerar stänket på sidan,men framförallt blir man kvitt blästrade trösklar och kjolar.
Större bränsletank! För 900:- får du 71 liter istället för 60. Guld! :-)-)
Sen är det alltid trevligt med 20" för 9000:- extra. Köpa detta löst i efterhand är mkt dyrare...
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
ipmac skrev:Fick idag upp beräknad leverans på minvolvo, så nu längtar vi till V22. Hur långt innan beräknad leverans brukar bilen byggas?
Gratulerar till en fin bil, motorn är mumma kan jag lova :D Jaja, on topic igen!

Hade beräknad leverans v 12 nästan hela tiden, blev byggd 28/2
, kom till ÅF 11/3 och levererades 23/3 :)

Beträffande tillval så skulle jag också välja större tank och sportratt, den är enligt min högst personliga åsikt betydligt skönare och inte lika "klumpig" men där är väl smaken som baken!
av ipmac
Tack för infon om tanken, detta hade jag missat helt.

Så ett melj om detta har redan gått iväg till handlaren, oppas detta inte förskjuter min bil allt för länge om ens något.
Användarvisningsbild
av grillchips
Tanken borde vara en enkel uppdatering för fabriken förutsatt att lagerhållningen finns, men det tar man väl för givet att de tagit höjd för. 900 spänn för större tank, no-brainer.

Min V90 gick igenom ungefär samma tidsschema som Volvordesign89, beställdes i mitten av januari, fick vecka 13 som ursprunglig leverans, bilen byggdes i slutet på februari, kom till handlaren någon vecka efter och den 19/3 hämtade jag den.
av Tjalle
Detta blir min första Volvo bil närmare bestämt en T8. Har alltid kört BMW men måste säga att jag blev mycket imponerad av Volvon efter att jag hade provat och jämfört med nya x3. Beställde den 15 dec med ett brutto på 692600 kr och blev lovad leverans runt halvårsskiftet 2019. Nu kom levbeskedet att den skulle komma slutet maj. När jag jämförde den nya prislistan för 2019 års modell så hamnade min beställda bil på 671600 kr. Jag vet inte vilka förändringar som är gjorda på 2019 förutom 390/400 hk jfr med den beställda 407 hk. Skall bli intressant med vad för pris jag kommer att få betala.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 234

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]