- sön 12 aug 2007, 23:34
*pettson* skrev:Du ska inte be om ursäkt , det är jag som gjort det till en riktig soppa. I allhasst skrev jag fel felkoder o det ber jag om ursäkt för. den rätta raden är A (2) 2-2-3 (7) 1-2-2 (3) 4-4-4 (6) 1-1-1.Jag har bara en bil så jag skrev på forummet lite för fort för det var gammla felkoder jag först fick fram, dessa är dom rätta, som jag skrev tidigare så har jag provat en annan tomgångsmotor+tempgivare (under termostatet) utan framgång. Sorry ännu en gång pettsonOsku skrev:tja.. koderna säger ju att signalen saknas och en GLT kan inte starta utan den signalen så..*pettson* skrev: Och jag frågar vilken modell... Alltså GLT? SE? TURBO? Men jag gör det enklare för dej.. Vilken MOTORMODELL? bara att läsa av på kamremskåpan.Ok hade missat det : ). 2.0 140 hk GLT Italien
Eftersom du har 3 olika insprutnings system. Med 3 olika betydelser på en del koder..
Däremot kan den gå utan signalen om bilen redan är igång...
10V SE modeller däremot kan starta utan signalen..dvs om det är gynnsamma förhållanden förvisso men ändå..
Klart enklast måste vara att byta givaren mot en lånad dito, sen RADERA FELKODEN ... SEN göra startförsök. Ursäkta om jag skrev radera med stora bokstäver .. men många byter givaren och sen startar det inte ändå.. Felet är att just koden ligger kvar och bilen känner helt enkelt inte efter mera..