- mån 26 mar 2018, 09:54
Är det möjligt att konvertera en v60 euro 5 till euro 6? Och vad skulle det ungefär kosta?
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Tekniskt eller praktiskt? Tekniskt är det väl inga större problem...Regga om förstår jag att man måste göra annars så lär de ju inte finnas reggat i några system att det är en euro 6 numera.
Praktiskt? Glöm det. Finns inte en suck att du kan regga med det utan ombyggt fordon(om ens då, kanske t om krävs amatörbyggt...).
Vi pratar om ett land där vi inte ens får byta från bensin till E85 och få det reggat, trots att majoriteten av alla bensinbilar fungerar med E85 utan någon som helst modifikation.
VolvoB20 skrev:Man undrar ju vad MP menar ....Jag vet att jag går OT nu, men kan inte låta bli, förlåt. Vad MP menar vet dom nog inte själva. När Karin Svensson Schmidt, miljöpartistisk ordförande i Trafikutskottet, till och med yttrat i en tidningsintervju att "På sikt kommer vi nog förbjuda även privatägda El-bilar att köra i miljözoner också." ??:-/
De bilar som ska köra på de här enskilda gatorna kan undvika att köra där eller uppdatera sin bil... säger Skog till Aftonbladet
Är uppdatera bilen att man uppdaterar den från Euro 5 till Euro 6, eller är "uppdateringen" att man skrotar bilen och köper en ny bil, då det ju superenkelt att uppdatera
jacha05 skrev:Regga om förstår jag att man måste göra annars så lär de ju inte finnas reggat i några system att det är en euro 6 numera.
SvenB skrev:MP är ett i grunden extremt vänsterparti, allt som är privat (och därmed bidrar till frihet) är av ondo enligt deras agenda.VolvoB20 skrev:Man undrar ju vad MP menar ....Jag vet att jag går OT nu, men kan inte låta bli, förlåt. Vad MP menar vet dom nog inte själva. När Karin Svensson Schmidt, miljöpartistisk ordförande i Trafikutskottet, till och med yttrat i en tidningsintervju att "På sikt kommer vi nog förbjuda även privatägda El-bilar att köra i miljözoner också." ??:-/
De bilar som ska köra på de här enskilda gatorna kan undvika att köra där eller uppdatera sin bil... säger Skog till Aftonbladet
Är uppdatera bilen att man uppdaterar den från Euro 5 till Euro 6, eller är "uppdateringen" att man skrotar bilen och köper en ny bil, då det ju superenkelt att uppdatera
Hur ska man kunna ta detta förslag om miljözoner på allvar, med sådana företrädare i regering och riksdag? :roll:
mikethebik skrev: MP är ett i grunden extremt vänsterparti, allt som är privat (och därmed bidrar till frihet) är av ondo enligt deras agenda.Klockren annalys!
Miljön är inte huvudsaken, det handlar mer om att begränsa enskilda individers möjligheter.
Att i förtid skrota ut fullt fungerande bilar av "miljöskäl" innebär för de flesta andra raka motsatsen.
Först skall alla köra elbilar, sen när detta ev blir vanligt ska dessa också förbjudas då enligt Karin Svensson Schmidt?
Handlar som sagt huvudsakligen om att Svensson inte ska ha bil överhuvudtaget!
Mp ger sig väl inte förrns Sverige står stilla! Förhoppningsvis försvinner dessa stollar ur riksdagen i höst!
Och åter till topic, att "uppgradera" en bil där det krävs mycket mer än mjukvara är väl knappast värt det om bilen börjar bli mer än 5-6 år gammal.
Mike
Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]
MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]