Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#123985
Scinner skrev:
Dyrt är det inte.. bara runt 500 på volvo men å andra sidan så byta reläet för 500 spänn.. om det inte är felet?
Menar det kostar dej max 20 min jobb med att ta ur reläet.. öppna det och syna det. Det syns TYDLIGT vart det är sprucket (om det är det), sen löda det och stoppa tillbaka det.

Hej pettson!

Har kollat relät nu men det fanns inga kallödningar eller sprickor.
Har du några andra förslag på vad det skulle kunna vara?
Kamaxelgivaren var det någon som sa?
Skulle det kunna vara de?

MVH Micke
Är det kamaxelgivaren har du felkoder. Har du felkoder?..
Alternativet är pumpen i sej..
av Scinner
#123999
Är det kamaxelgivaren har du felkoder. Har du felkoder?..
Alternativet är pumpen i sej..
Ja får felkod 1-4-1 på A3(Defekt givare för bromspedalläge, kortsluten till jord efter fas)
och 1-3-1 på A7(12-pulsers hastighetsgivarsignal kortsluten till batterispänning) ?
Vad kan jag göra åt detta?

MVH Micke
av Kena
#128976
Knacka lätt med hammare på pumpen när motorn går den brukar stanna om den är slut(kolen når inte ned till rotorn)
Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]

Eller det faktum att VW vill sälja nya bilar […]

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]