Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
evosex skrev:

Sitter det ett orginal slutrör på T5?? om det gör det så slipa bort fästpunkterna och ta bort det gamla och sen får du nog dit ett annan större snyggare :D
Eller.......
Biltemas 79-420 45-64 mm borde ju gå att kapa upp 2 spår i (om den inte går över med våld) :) och sen dra åt med medföljande avgasklamma.
Det sitter typ som ett original fast grövre än på andra modeller. Det gör att varken Biltema, Real Car eller Micro har något som passar. Inte ens Volvo original till S60, det som heter Big passar heller :(

Får bli att modifiera ett utblås och svetsa på det istället...
Men det skilljer ju bara en mm på biltemas 79-420. Går det inte att modifiera lite och sätta dit större klamma om den nu inte greppar tillräkligt stort :?:
av evosex
Men det skilljer ju bara en mm på biltemas 79-420. Går det inte att modifiera lite och sätta dit större klamma om den nu inte greppar tillräkligt stort :?:
79-420 var med ett ovalt väldigt brett utblås som jag inte vill ha. Det ska vara runt och lagom stort
Användarvisningsbild
av Nexus
evosex skrev:
79-420 var med ett ovalt väldigt brett utblås som jag inte vill ha. Det ska vara runt och lagom stort
Du var mig allt en petig rackare :lol: Du nämnde ej att det skulla vara runt bara att det skulle passa :evil:
Slit ner stupröret på grannens hus och sätt dit så har du värst på gatan :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av uno83
Ja, då är det ju värre :) Själv tyckte jag att 79-420 passade riktigt bra på min S70, ser bra ut i urtaget i stötfångaren också. Men förstår att det inte ser så bra ut på en V70N, med det konstiga urtaget i hörnet.
av evosex
Nä det skulle bara se konstigt ut med ett ovalt rör som sticker snett ner på hörnan. V70 har verkligen en egendomlig lösning på placering av utlås
av lindström
Jag inhandlade 79-423 på biltema för 89 kr å det sitter som en smäck på min S40n 2,4i!!
Tackar för den som började tråden. Skulle annars ha köpt nått från simons för 5-600 så tackar!
Användarvisningsbild
av skovde
uno83 skrev:Ja, då är det ju värre :) Själv tyckte jag att 79-420 passade riktigt bra på min S70, ser bra ut i urtaget i stötfångaren också. Men förstår att det inte ser så bra ut på en V70N, med det konstiga urtaget i hörnet.

har du nån bild? =)

Mvh Robert
Användarvisningsbild
av uno83
Inte för tillfället, men jag kan fixa en.
Användarvisningsbild
av wide
uno83 skrev:79-420 passade perfekt på min 2.5T, men det kanske är lite grövre på T5. Dock var det ett helvete att få loss det sönderrostade original-röret, iaf när man bara hade en slö bågfil. Med vinkelslip hade det väl gått på ett nafs :)
Tänkte sätta på ett på min 2,4T oxå, måste man verkligen kapa bort original röret??....är det inte bara att smacka på `??
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]