Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min V60 MY16 har "bara" 3G-hastighet via bilens sim-kortplats. Jag har ett 4G-abb och det går snabbare via mobilen än via bilen. Har ju ingen som helst betydelse när man lyssnar på musik, men har man inte bra 3G-uppkoppling kan man kanske behöva skippa absoluta högsta kvalitén om man ska kolla på film via bilens wifi.

Jag har ett tvillingkort till mitt vanliga abonnemang och tror jag betalar 39kr/månad för det. Då har jag 40GB tillsammans med mitt vanliga. Brukar klara mig på 25-30GB per månad varav ett par GB.. kanske 5GB.. från bilen.
Ett tips om ni har mobil och fiber via Telia så ingår mobilt bredband.
Jag fick ett på 20GB när jag frågade funkar bara inom Sverige men duger att testa med

mvh
agron
ragge1 skrev:iställe för å betaller extra för ett twillingskort varför kopplar inte ni frå mobil hotspot och internetdeln. , fungear bra hos mig
FÖr att det är krångligt och beroende av att alla som kör gör det.
Jag vill ha connected safety och basfunktioner som kräver internet (ej musiklyssnande och så). Det går inte mycket data - nu har jag gjort av med cirka 1 gb på sex månader. Kommer antagligen att klara mig med mindre men vi kör 1 GB nu när nuvarande går ut:
Halebop 59 kronor/1 GB/sex månader.
Klarar man sig med mindre så 39 kronor/0,5GB/sex månader.
Finns större mängder också som är rätt prisvärda.

Kan känna att 80-120 kronor per år för att ha grundinternet i bilen är ju inte helt fel.
ragge1 skrev:iställe för å betaller extra för ett twillingskort varför kopplar inte ni frå mobil hotspot och internetdeln. , fungear bra hos mig
Därför att man då aktivt måste göra något med telefonen varje gång man kör (som dessutom är olika för olika personer som för tillfället är med i bilen). Med bilens inbyggda funkar det rakt av utan insats.

Dessutom pga:
razorfish skrev:Tidigare delade jag wifi från egna telefonen men med två streamande barn i baksätet, musik för oss där framme och Google maps så orkade inte laddaren ladda telefonen i den takt den drog ström... Kokhet lur var bara förnamnet. :D
Kostnaden för ett extra SIM-kort på ett befintligt abonnemang är dessutom inte särskilt stor.
razorfish skrev:
Därför att man då aktivt måste göra något med telefonen varje gång man kör (som dessutom är olika för olika personer som för tillfället är med i bilen). Med bilens inbyggda funkar det rakt av utan insats.
Beror nog på mobiltyp, jag kör via mobilen och blåtand och den synkar ihop direkt när jag sätter mig i bilen, tar den aldrig ur fickan. Andra som åker med i bilen får surfa runt på sina egna mobiler och inte via bilens uppkoppling (har inga småbarn längre). Har väl hänt 2-3 gånger efter någon uppdatering av mobilen att jag fått aktivera internetdelning via blåtand i mobilen.
SundanceKid skrev:Finns ingen anledning till att inte köra på bilens modem. Modemet är riktigt snabbt.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Nja, om du kör mobilen med bilens telefonfunktion måste mobil och bil ändå synka ihop via blåtand, så för mig gör det ingen skillnad i praktiken om den även hanterar internetdelningen. Så det är väl bra att båda möjligheterna finns och man kan välja abonnemang utifrån behov i olika "burkar", speciellt då jag även har flera andra mobila bredbandsabonnemang då vi har flera bilar och fritidshus. Många abonnemang blir det annars om man inte tänker till lite. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner