- tor 08 mar 2018, 21:50
V90 D4 AWD, alltid parkeringsvärmare innan avfärd, tillskottsvärme alltid på, dubbdäck. Snart 800 mil och 6,98 vid pump.
Moderator: Moderatorer
Dex skrev: Man köper inte en T6 för att snigla fram på 0,95l/mil inte jag i alla fall.Håller helt med. Att köpa en T6 och sedan lägga "allt krut" på minimal förbrukning är bara att kasta bort de extra pengarna, eller så gör man det bara för att visa sin ekonomiska status
Så för att spara någon dl/mil valde jag D5 så kan man gasa på rätt bra utan att vara vid bensinstationen så ofta.
vill man spara bränsle så är det D4/D5 och T8 som gäller.
Detta är min uppfattning men det finns de som har en annan.
Walkmann skrev:Vad är anledningen att köra T5 med dessa siffror när man kan köra diesel..? :shock: för mig ofattbart.Vad är anledningen att köra fuskwagen när dom fuskar med utsläppen..? :shock: för mig ofattbart.
Walkmann skrev:Vad är anledningen att köra T5 med dessa siffror när man kan köra diesel..? :shock: för mig ofattbart.För att bensinmotorer är så mycket trevligare... :)
Fisch skrev:Om jag är ute efter en pigg, stark och bränslekostnadseffektiv motor så är D4/D5 det givna valet. Det var just anledningen till att jag valde en D5 med power pulse. Enligt färddatorn och appen drar min bil 0,69. Kör värmaren varje morgon och tyvärr alldeles för högt motorvägstempo lejonparten av mina mil.
Skulle aldrig falla mig in att köpa en bensinare just idag med dagens utbud. Aldrig. Jag lider mer er som köpt törstiga bensinare med 55 liters tank.