Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
SBergdahl skrev:
VolvoB20 skrev:
800serien skrev:EU-skylt är också fult. Dessa två saker vill man bort med så fort som möjligt efter bilköp.
Det är ju superbra, så slipper man ha ett "S" märke klistrat på bilen.
Det om något är fult på riktigt.

Men lämnar man aldrig landet så.

Fast på en veteranbil kan jag köpa att man vill ha utan.
Man harvar väl inte runt korvmojjen hemma hela tiden utan det blir lite autobahn och ölinköp i Tyskland nu och då. :D :D :D

Då är det suveränt att landsbokstaven sitter på skylten så man slipper extra "S" märken

Sen fattar jag inte det där med veteranbil. De skyltarna har jag ju själv haft men de försvann ju 1973 och har inte gått att köra med sedan dess. De var ju kul för då kunde man se var i landet bilen var reggad.

Bild
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag tycker också det är helt ok med EU-skyltarna. Men EU-symbol på de små skyltarna ser ju sjukt skumt ut med så små bokstäver. Får vårda min fram ömt...
Användarvisningsbild
av lennarte
VoloB20 skrev:v
800serien skrev:EU-skylt är också fult. Dessa två saker vill man bort med så fort som möjligt efter bilköp.
Det är ju superbra, så slipper man ha ett "S" märke klistrat på bilen.
VoloB20 skrev: Då är det suveränt att landsbokstaven sitter på skylten så man slipper extra "S" märke
Sen fattar jag inte det där med veteranbil. De skyltarna har jag ju själv haft men de försvann ju 1973 och har inte gått att köra med sedan dess. De var ju kul för då kunde man se var i landet bilen var reggad.
Det fanns en tid (här runt Halmstad) då man sommartid kunde tro att Hallands länsbokstav ("N") var "F" eller "G". Fanns även en hel del "A" och "O"
N = Hallands län (på denna tid utan Hylte kommun, då delvis ingående i Jönköpings län )
F = Jönköpings län
G = Kronobergs län
O = Göteborg och Bohus län
A = Stockholms stad

Förövrigt håller jag med att det är både smidigt och bra med landsbokstäver.
Och det var kul förr när man kunde gå in på EPA och köpa sig en nummerplåt och en påse med lösa bokstäver och siffror. Fanns även självhäftande man kunde klistra på huven (vanligt i "rallysvängen")
Användarvisningsbild
av mikethebik
lennarte skrev:
Och det var kul förr när man kunde gå in på EPA och köpa sig en nummerplåt och en påse med lösa bokstäver och siffror. Fanns även självhäftande man kunde klistra på huven (vanligt i "rallysvängen")
Det vore helt perfekt idag pga påfund som fartkameror och trängselskatt! :D :D

Mike

En dämpare låter grymt när den &[…]

Vänster bakfälg blir varm

Oken rör sig bara en bråkdels millimete[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Jag bytte denna del bh0 281 002 952_large_0.jpg […]