Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SnurreSprätt
Vad fjädrarnas hölje har för färg säger inget om i fall den är sänkt eller bara har eftermarknadsfjädrar.
Plocka av ett hjul och se om det står nått på fjädrarna.

Negativt vet jag inte, skapligt nya fjädrar är väl positivt i sig. Är väl mer om det är fjädrar som sänker mer än dämparna kan hantera och man kör slut på dom pga det.
av SnurreSprätt
Svart är väl en vanlig färg men inget måste. Fjädrar finns i typ regnbågens alla färger.
Prova som sagt att plocka av hjulet och se om det står nått på fjädervarven eller nån liten lapp som sitter i dessa.
Ex H&R har text på sina, flera andra tillverkare har det också och då främst när det handlar om sänkfjädrar.
volvofantast skrev:Inga fler som åker med sänkta bil och verkar för och nackdelar?

Har haft sänkt bil i snart 5 år
Nackdelar är väl att du kan skrapa när du kommer till väghinder. Lite stötigare men mkt bättre väghållning.
Enligt mig så slits framvagnen mer.
Jag hade sänkfjädrar på S80 när jag köpte den. Plockade bort dem efter ett par månader. Förstörde komforten och väghållningen på dålig väg och vinterväg är bättre med full höjd. På vanlig väg märkte jag ingen större skillnad, visst bilen krängde lite mer men det var subjektivt.
Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]