Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
Så vitt jag vet är det bara T8 som får större tank. Min säljare kontaktade Volvo som bekräftade större tank på T8. Den hade tidigare en ganska liten tank.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Hupp! Nu är det inte långt kvar, uppdaterat säkert 100 gånger idag och sen nu kl 21.06 uppdaterades den till Byggd!!! Lyckan är stor! Beställd 31/11, haft v. 13 som leveransvecka men ändrades 14/2 till v. 12. Bild
av lny
Volvordesign89 skrev:Hupp! Nu är det inte långt kvar, uppdaterat säkert 100 gånger idag och sen nu kl 21.06 uppdaterades den till Byggd!!! Lyckan är stor! Beställd 31/11, haft v. 13 som leveransvecka men ändrades 14/2 till v. 12.
Grattis, gissar att jag också kommer att uppdatera ofta ju närmare leverans.
av CETT
Beställde min T8 för en månad sedan och i köpekontraktet står det att effekten ska vara 407hk. Nu verkar det bli 390hk i MY2019, en skillnad på hela 17hk. Tycker det borde lämnas någon kompensation för detta. Volvo (och andra) är väldigt duktiga att ta betalt för mer effekt men åt andra hållet verkar det vara andra regler. Köper ni andra som beställt T8 detta rakt av?
Användarvisningsbild
av betterlead
CETT skrev:Beställde min T8 för en månad sedan och i köpekontraktet står det att effekten ska vara 407hk. Nu verkar det bli 390hk i MY2019, en skillnad på hela 17hk. Tycker det borde lämnas någon kompensation för detta. Volvo (och andra) är väldigt duktiga att ta betalt för mer effekt men åt andra hållet verkar det vara andra regler. Köper ni andra som beställt T8 detta rakt av?
Det bekymrar mig inte ett dugg, det är extremt många pållar ändå och jag tror knappast jag kommer att känna någon skillnad på testbilen med 407 och den som levereras till mig - med 390. Dessutom får jag en MY19 istället för den MY18 som jag kommer att pröjsa för. Misstänker att jag inte gör en helt dålig bilaffär. Du verkar göra något liknande, om du har ett avtal på en MY18.

Men samtidigt förstår jag din tankegång.
av CETT
betterlead skrev:
CETT skrev:Beställde min T8 för en månad sedan och i köpekontraktet står det att effekten ska vara 407hk. Nu verkar det bli 390hk i MY2019, en skillnad på hela 17hk. Tycker det borde lämnas någon kompensation för detta. Volvo (och andra) är väldigt duktiga att ta betalt för mer effekt men åt andra hållet verkar det vara andra regler. Köper ni andra som beställt T8 detta rakt av?
Det bekymrar mig inte ett dugg, det är extremt många pållar ändå och jag tror knappast jag kommer att känna någon skillnad på testbilen med 407 och den som levereras till mig - med 390. Dessutom får jag en MY19 istället för den MY18 som jag kommer att pröjsa för. Misstänker att jag inte gör en helt dålig bilaffär. Du verkar göra något liknande, om du har ett avtal på en MY18.

Men samtidigt förstår jag din tankegång.
Jag har ju köpt en MY19, det står i kontraktet. Tittar man på prisskillnaden T5 -> T6 handlar det om mer än 1000kr/hk. 390hk räcker säkert men Volvo plockar bort mer än en Polestar uppgradering utan någon kompensation. Det tycker jag är dåligt.
Användarvisningsbild
av betterlead
CETT skrev: Jag har ju köpt en MY19, det står i kontraktet. Tittar man på prisskillnaden T5 -> T6 handlar det om mer än 1000kr/hk. 390hk räcker säkert men Volvo plockar bort mer än en Polestar uppgradering utan någon kompensation. Det tycker jag är dåligt.
Ja, har du beställt en MY19 med 407 hästar, så skiljer det åt mot mitt avtal. En annan grej.
I mitt fall tänker jag att jag kanske för något annat i utbyte mot de förlorade 17 pållarna. Kanske en större bensintank? Mobiltel-integration eller något annat kul... :o
Bara det, att det blir en MY19 kan betyda en del när jag ska byta nästa gång.

Volvocars garanterar enligt min säljare minimum den utrustning jag valt och om något tillkommer av produktionstekniska/praktiska skäl, så får jag det på köpet. (Den där större bensintanken, t ex...)
Senast redigerad av 1 betterlead, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 234
V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]