Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rätta mig om jag har fel, men varvtalet beror väl dels på växellådans utväxling, men borde inte mer effekt på ett lägre varvtal betyda att man inte behöver varva lika mycket för att hålla en given hastighet?
Hm... Det är i och för sig sant att hur kraftfullt bilens hjul rullar inte påverkar hastigheten som bilen färdas (för en konstant rotationshastighet på hjulet).

Så ni har helt rätt, det var jag som tänkte fel. :oops:
Det är också möjligt att BSR mappar om gaspedalen lite, för det avgör mycket hur stark bilen känns vid normal körning. Jag menar handen på hjärtat hur stor del av vardagskörningen gör man med full gas, det är ju först då man nyttjar den effekt bilen kan ge...
Kan rekommendera att köpa handenheten. Då lägger du in trimmet när du vill/återställer till original. Går även att läsa/radera en del felkoder. Tyckte det var grymt smidigt. Kan göra det när man vill. behöver inte lämna in bilen. Sedan så får man uppdateringar ibland. Fick ge en tusenlapp extra. Väl värt tyckte jag.Bränsleförbrukning samma eller lägre,om man kör som innan trimmet. Men oftast lite högre pga att det är svårt att låta bli att dra på
Raffi skrev:På bsr sidan stor att handenheten kostar 2000 kronor. Köpte du från andra hand?
Då har de nog gått upp i pris,eller om det var nån kampanj. Jag betalade 6990kr till en S80 2,4 D 2010. Är väl ca två år sen
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]