- lör 06 jan 2018, 19:33
Hej,
Har fått ojämn tomgång efter vevhusvent service samt rengöring utav spjällhuset.
Varvmätaren rör sig INTE ( och är normal, som den brukar vara ) bilen brummar på ojämnt på tomgång. Går klockrent för övrigt när man kör den.
Finns det någon skruv som man kan justera tomgången på? Låter precis som en gammal gräsklippare som man klippte gräset med som barn

Tips / idéer på vad som kan ha gått snett? Har jag råkat röra spjället så det är felinställt?
Går ojämnt/brummar ojämnt när den är varm/kört en stund.
Scenario: Körde bilen en kvart - brummar ojämnt på tomgång - stängde av.
Startade bilen igen efter 20 min då lät den ganska normalt. Körde iväg. Stannade efter 15 min och då lät den ojömnt som på filmen igen.
Jag har inte tillgång till felkodsläsare tyvärr!
VOLVO V70N TURBO
Tack på förhand!
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Har fått ojämn tomgång efter vevhusvent service samt rengöring utav spjällhuset.
Varvmätaren rör sig INTE ( och är normal, som den brukar vara ) bilen brummar på ojämnt på tomgång. Går klockrent för övrigt när man kör den.
Finns det någon skruv som man kan justera tomgången på? Låter precis som en gammal gräsklippare som man klippte gräset med som barn

Tips / idéer på vad som kan ha gått snett? Har jag råkat röra spjället så det är felinställt?
Går ojämnt/brummar ojämnt när den är varm/kört en stund.
Scenario: Körde bilen en kvart - brummar ojämnt på tomgång - stängde av.
Startade bilen igen efter 20 min då lät den ganska normalt. Körde iväg. Stannade efter 15 min och då lät den ojömnt som på filmen igen.
Jag har inte tillgång till felkodsläsare tyvärr!
VOLVO V70N TURBO
Tack på förhand!
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Senast redigerad av 1 Danje, redigerad totalt 0 gånger.

- By dieselputte