- tis 23 nov 2010, 17:59
1. Jag säger: Jag köpte diesel för att det är ekonomiskt fördelaktigt för mig, helt utan åsikt om att det på någon sätt skulle vara miljövänligt, för det är det inte!
2. Vissa säger: Diesel är bättre än Etanol. Punkt.
3. Andra säger: Jag har köpt flexifuel och jag kommer alltid köra på Etanol för miljöns skull.
4. Vissa gör så här: Köper Etanolbil för miljöpremiens skull och kör sen på det som är billigast för dagen.
Problemet som nu uppstår är när någon paratar med någon av typen "punkt 3" och de får för sig att denne är av "punkt 4". Alltså en person med dubbelmoral!
Blev det grymt rörigt det här?????? :roll:
KKR skrev:Tror det beror på att man blandar ihop vad olika personer säger.Variosboy skrev:Ett litet trådlyft, jag vet, men jag måste säga att det är intressant att läsa den här tråden igen nästan ett halvår senare!Jag håller med, intressant att läsa vad som skrevs för ett halvår sedan i ett ämne som troligen aldrig "dör ut". En reflextion,de som framhävde dieselns fördelar hade oftast som huvudargument det billigare milpriset samtidigt som de "klankade" ner på de med flexifuel att de någon gång tankade BF95 för att det billigare vid något tillfälle.
1. Jag säger: Jag köpte diesel för att det är ekonomiskt fördelaktigt för mig, helt utan åsikt om att det på någon sätt skulle vara miljövänligt, för det är det inte!
2. Vissa säger: Diesel är bättre än Etanol. Punkt.
3. Andra säger: Jag har köpt flexifuel och jag kommer alltid köra på Etanol för miljöns skull.
4. Vissa gör så här: Köper Etanolbil för miljöpremiens skull och kör sen på det som är billigast för dagen.
Problemet som nu uppstår är när någon paratar med någon av typen "punkt 3" och de får för sig att denne är av "punkt 4". Alltså en person med dubbelmoral!
Blev det grymt rörigt det här?????? :roll:

Assumption is the mother of all f ups.