Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanGBG
Min är inne för 4:e gången för vibrationer nu, som jag klagat på sen köpet för ca 8 månader sedan. Har meddelat att jag inte tar tillbaka den om vibrationerna kvarstår utan vill göra ett återköp, och även min säljare vill göra ett avdrag, trotts att problemet funnits sedan start och att det påtalats löpande. Tycker inte det känns särskillt premium.
av Gorban
Jag har haft min V90 D5 AWD sedan oktober 2016 och har nu passerat 5600 mil. Jag kände inga vibrationer förrän i december förra året. Jag har provat att balansera julen och det blev något bättre men inte bra. Vibrationerna förekommer bara mellan 120-135 km/h. Då jag kör en del på Autobahn så vill jag ha bilen vibrationsfri. Kommer nu att lämna in den för både vibrationerna och bakdörrarna som fryser fast.
Användarvisningsbild
av Spid3r
Än så länge finns ingen lösning på helvetet fick ett dystert besked från ÅF. Är nu väldigt tveksam om det kommer någon lösning överhuvudtaget.
Kan tillägga att bilen var inne vid ca 7-8 tillfälle för vibrationsproblemet.
Nu pratas det om "produktegenskap"!
Problemet är inom rimliga gränser och därför får vi leva med det!
Så länge det inte uppmärksammas på mer bredare front, kommer inte Volvo att göra något - så är det bara!
Trist att höra Volvo faller tillbaka på egenskap. Fanns det inget att hämta från andras erfarenheter med att byta drivknutar också deras felsökschema, vad var sista punkten i den? Trist
Användarvisningsbild
av Spid3r
HitTheRoadJack skrev:Trist att höra Volvo faller tillbaka på egenskap. Fanns det inget att hämta från andras erfarenheter med att byta drivknutar också deras felsökschema, vad var sista punkten i den? Trist
Drivknutar fick jag inte de att byta, ÅF trodde inte alls på det.
I annat fall har ÅF följt feslsökningsschemat som i princip ger att en felsökningsrapport skickas till Volvo.
Användarvisningsbild
av Robbi
Spid3r skrev:
HitTheRoadJack skrev:Trist att höra Volvo faller tillbaka på egenskap. Fanns det inget att hämta från andras erfarenheter med att byta drivknutar också deras felsökschema, vad var sista punkten i den? Trist
I annat fall har ÅF följt feslsökningsschemat som i princip ger att en felsökningsrapport skickas till Volvo.
Det är ju helt otroligt då min tec kunde känna med handkraft att drivaxeln glappade.
Användarvisningsbild
av Spid3r
Robbi skrev:
Spid3r skrev:
Det är ju helt otroligt då min tec kunde känna med handkraft att drivaxeln glappade.
De tyckte att mina var OK.
Nu är det vara att vara missnöjd i två år till och sedan är det dags att byta bil :evil:
av Gorban
Det är väl dags för ett mail till Vi Bilägare.
av phantomblot
Markedsføres ikke 90-serien som biler med høy komfort i Sverige? Det gjør de i Norge. Da kan Volvo si "produktegenskaper" så mye de vil; om produktet har dårligere egenskape enn det som kan forventes (basert på markedsføring/pris/konkurrenter), så kan man klage det inn som en mangel. Det som er vanskelig er å få objektive mål på størrelsen på vibrasjonene.
Användarvisningsbild
av Robbi
Gorban skrev:Det är väl dags för ett mail till Vi Bilägare.
Det lustiga är att jag har tipsat alla stora motortidningar om problemet och inte fått något gensvar. Nästan som om de har betalts till tystnad. Visst kan de tvivla men de kan knappast förneka alla missnöjda endast i denna tråd? Jag länkade till tråden och man kan tycka att endast det faktum att alla vi upplever problem borde vara tillräckligt?
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 114

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]