Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70_2005
Hade en antar jag simplaste V90 D3 som lånebil igår. Jag upplevde styrningen som skön (dock trögare än på min XC90 när jag rattade runt på parkeringen). Bilen var stabil som en XC90 (på blad + spiralfjäder) om inte stabilare. Jag antar att du haft bilen ett tag och känner när det är bilens pilot assist eller hålla kvar i filen funktionen som håller mot ratten när du kör (vanesak). Bilens aktiva styrning skulle kunna upplevas som om styrningen är trög ibland.

Typ om man möter en lastbil på en smal väg och man håller ut åt kanten så mycket det går men bilen liksom "håller imot" och vill köra mot lastbilen.

V90'in som gick på Hakkapellitta (dubbfria tror jag) gick tystare än min XC90 som går på Hakka med dubb.

Det fanns ingen ratt/hjul nere vid startvredet för att ändra mellan eco etc på V90'in så jag tror inte man kunde ändra körlägen.
av Xanthopteryx
V70_2005 skrev:Hade en antar jag simplaste V90 D3 som lånebil igår. Jag upplevde styrningen som skön (dock trögare än på min XC90 när jag rattade runt på parkeringen). Bilen var stabil som en XC90 (på blad + spiralfjäder) om inte stabilare. Jag antar att du haft bilen ett tag och känner när det är bilens pilot assist eller hålla kvar i filen funktionen som håller mot ratten när du kör (vanesak). Bilens aktiva styrning skulle kunna upplevas som om styrningen är trög ibland.

Typ om man möter en lastbil på en smal väg och man håller ut åt kanten så mycket det går men bilen liksom "håller imot" och vill köra mot lastbilen.

V90'in som gick på Hakkapellitta (dubbfria tror jag) gick tystare än min XC90 som går på Hakka med dubb.

Det fanns ingen ratt/hjul nere vid startvredet för att ändra mellan eco etc på V90'in så jag tror inte man kunde ändra körlägen.
Du kan alltid välja Eko, men har du inte hjulet så är det knapp i skärmen som gäller.
Via hjulet kan man byta mellan några fler lägen än eko och komfort.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]