I och för sig är detta ju inte någon ny bil, vet inte om det är sämre kvalitiet på senare årsmodeller, men med tanke på att denna gått dryga 15000 mil och är 7 år gammal, så syns det absolut inte på sätena, vare sig fram eller bak. Det enda som jag irriterar mig på är att det blir väldigt mycket "ludd" från mörka kläder som sätter sig i glipan mellan sitt och ryggdyna på förarsätet.
Tar bort det med en rund "taperulle" med handtag, sådana som man kan rolla över luddiga kläder och tygsoffor m.m. (köpt min på IKEA för många år sedan).
Golvmattor och annat är HELT perfekt, förutom under dom formgjutna gummimattorna. Det verkar som om gummit färgar av sig på något sätt, även om det är samma färgnyans. Kan vara gummimaterialet mot tyget som får igång någon reaktion.
Dock är det inte farligt, men det syns att det är en viss färgskillnad.
Sedan har tidigare ägare vilat med sin vänstra fot mot golvmattans vänstra del (automatväxlad bil) så mattan har blivit skitig av skorna.
Även luddet i mattan har blivit lite plattare av sko-sparkandet. Dock är påverkan mycket låg med tanke på hur det brukar se ut i andra bilar man har tittat på.
Själv kör jag alltid utan skor på mig. Ställer dom precis bakom fötterna, då jag sitter i strumplästen och kör.
Har gjort så på alla mina andra gamla bilar, dom var fortfarande i "nyskick" på förarsidan tack vare det...
Har dessutom en extra golmatta som jag ställer skorna på, så det sliter INTE på originalmattorna det minsta.

Bifogar bild tagen INNAN jag köpte bilen
/Mats
S80 MY-00 140hp 5-step aut, Business, Olivgrön Pärlemo 421, Wasa beige skinn/tyg (Sand 835a), Träinlägg kupé Claret valnöt