Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
VolvoB20 skrev:
Bumsen skrev:
VolvoB20 skrev:Skippa dimljusen, de är bara skräp som lyser sämre än stearinljus från 1800-talet. Jag använder dem aldrig. Ska du göra dig jobbet o lägga ned pengarna så montera DRL ljusen med LED i och knåpa ihop automatik, finns trådar om hur man gör.
Håller med. Sämsta dimljusen jag haft på en bil.
Precis, jag har haft mängder med dimljus påa andra bilar som lyst bra. I hårt snöfall eller dimma har man kunnat släcka halvljuset och köra på dimljuset istället som har lyst väldigt bra under dimman eller snöfallet framåt med bra sikt som resultat (även om det är totalt olagligt att använda dimljus vid dimma ?:-/ ). Prova det på V70/XC70 och det blir mörkare än i kolkällare, fattar inte en att det går att designa något så dåligt.
Det får lysa hur dåligt de vill, ska bara ha dit grejerna för utseendet samt att jag ska ta ström till annan belysning så man kan stänga av det :)
av Desmodue
Totalt värdelöst, lyser 1m framför bilen och fungerar inte alls i dimma och när körde du senast i dimma förresten?
Spar pengarna eller skänk dem till cancer/hjärtfonden i stället, där gör de mer nytta.
Användarvisningsbild
av ER
Gör det då enkelt för dig och köp armaturer på skroten, kasta dit och var glad. Att dom inte fungerar är ju orelevant i detta fallet då det enbart är styling av snikis.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]