Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fluppen
MartinS skrev:
fluppen skrev:
MartinS skrev:Det finns väl markerade uttag på baksidan av kofångaren, det lär ju vara de optimala placeringarna. Fast det kräver ju lite mer jobb också.

/Martin
Ja det finns markerade uttag på baksidan av den svarta listen (se mina bilder) men dom kräver 5 sensorer.
Fast jag menar på baksidan av kofångaren, alltså i den lackerade delen. Där dom sitter om du monterar som volvo vill.

/Martin
Jaha..sorry missförstod. Fördelen med att sätta dom i listen är att det är bara att köpa ny list om man inte vill ha dom kvar.
Användarvisningsbild
av Brainy
matzen10 skrev:
Brainded skrev:Haha ja det här har verkligen gett liv i skellan, imorgon blir det montering på tre bilar uppenbarligenn
Anders
Ja..En S60, en V70 och en Svordom (Saab alltså) :-)
Eller skulle jag skrivit det där sista EFTER du varit här månne?!? hmm.. {:-O
Dokumentation kommer i tråden hur som helst!

M V H
---> Matz
Ja hur blir det med dokumentationen nu då Matz? Min dokumentation till nästa gång jag ska skruva med dig blir att ta med verktyg själv så jag har det som behövs :wink:

Sen är lite dokumentation att en testosterondopad 2.5T går betydligt bättre än jag trodde! Kanske skulle byta ut saaben mot en sådan? för allt för stor skillnad var det banne mig inte!
Jag lärde mig också att den inte verkar gå att grensla lastpallar som ligger på landsvägen med, eller vad säger du Matz? :twisted:

mvh
Anders
av homer
Hur stänger man av dom när man ska ha släp???
av matzen10
Brainded skrev:Ja hur blir det med dokumentationen nu då Matz? Min dokumentation till nästa gång jag ska skruva med dig blir att ta med verktyg själv så jag har det som behövs :wink:

Sen är lite dokumentation att en testosterondopad 2.5T går betydligt bättre än jag trodde! Kanske skulle byta ut saaben mot en sådan? för allt för stor skillnad var det banne mig inte!
Jag lärde mig också att den inte verkar gå att grensla lastpallar som ligger på landsvägen med, eller vad säger du Matz? :twisted:

mvh
Anders
Haha..ja, eller så får vi bygga Monstertrucks av våra bilar; då bryr vi oss inte om lastpallar som ligger och skräpar! Tur vi hade G-dräkterna på oss när vi girade! Och höll oss kvar på vägen..

---> matz
Användarvisningsbild
av Brainy
ja... en slump att vi hade samma märke och modell på däcken på våra bilar och att båda klarade undanmanövern utan att tappa greppet?

Jag har iaf börjat borra nu... blev tvungen att demontera hela dragkroken för att få loss kjolen :(

Sen satt balkarna så dumt till så svartlisten blir det nog inte till att sätta i, bara att lacka sensorerna mao.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av SE6M
Wabbe skrev:Gjorde en "instruktion" för ca ett år sedan när jag monterade på min S60.
Är kanonnöjd med min Biltemasensor.
Kolla här: http://wahlberg.cc/s60/backsensor/
Mycket tjusigt gjort med beskrivningen på din hemsida !

Går själv och lurar på om jag vågar borra i min S80 MY-00... :???:

/Mats
Användarvisningsbild
av greeeken
SE6M skrev:
Wabbe skrev:Gjorde en "instruktion" för ca ett år sedan när jag monterade på min S60.
Är kanonnöjd med min Biltemasensor.
Kolla här: http://wahlberg.cc/s60/backsensor/
Mycket tjusigt gjort med beskrivningen på din hemsida !

Går själv och lurar på om jag vågar borra i min S80 MY-00... :???:

/Mats
Håller med, tycker det svåra är att få loss allt bara
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23

Jaha den mindre än 11.x kWh? Det är m&ou[…]

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]