- fre 10 aug 2007, 10:30
Där kommer då vaxet in. Det polerar du sedan igen med topp skyddet. den så kallade kompleteringen. Ligger det vax i de porerna så är du tvungen att göra en grundligare polering. Vilket kostar mera pengar för kunden. Så vem lurar vem?? Följ instruktionerna och använd Ej vax så blir det billigare..
Du lyckas ju fantisera ihop fakturoroch leveranser och betalningar för ditt företag. Så du borde prata tyst om sådant...
Greetz
NicklasO skrev: Jag är försäljare visst, även professionell bilvårdare.Visst.....
Dock försöker jag inte sälja in folk i garanti system och rekomendera lackskydd där garantin försvinner så fort man tvättar bilen med en annan vaxprodukt.Ka bero på att du inte kan något om det och att det skulle störa din försäljning om du inte fick pracka på folk saker som inte ens har garanti..
Sen kan ju dem flesta som är lite logiska förstå att ett lackskydd försämras samt skyddas när du lägger något över det, även om dess egenskaper inte är detsamma som ett nylagt lackskydd.Klart det försämras, men har man ett lackskydd på 5 år så är det väl självklart att det skall ha rätt förutsättningar. Dessutom finns det inget vax som ens har de egenskaperna som lackskyddet har. Så varför lägga på något som är sämre för???
Jag trodde Tefcars skydd just täpper igen/ Förseglar porerna?Givetvis gör man det. MEn får du revor etc så är de inte alltid helt täta.
Där kommer då vaxet in. Det polerar du sedan igen med topp skyddet. den så kallade kompleteringen. Ligger det vax i de porerna så är du tvungen att göra en grundligare polering. Vilket kostar mera pengar för kunden. Så vem lurar vem?? Följ instruktionerna och använd Ej vax så blir det billigare..
Du orkar ju hålla på i evigheter och för en som inte arbetar är insatt så kan det du säger ofta verka rätt, även om mkt av det du skriver är rena fantasier, för att i slutändan verka ha rätt.Bara du som tycker det är fantasier och konstigt att jag då har rätt även i slutändan.. suck..
Du lyckas ju fantisera ihop fakturoroch leveranser och betalningar för ditt företag. Så du borde prata tyst om sådant...
Det går inta att argumentera mot en sådan..Klart du inte kan argumentera eftersom du hela tiden drar upp annat som är i andra trådar eller forum, istället för att följa debatten.
/
Greetz