Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BerraXC
Hej, hur startar man bilen från on call-appen?
av Mjölby
Tack förfall tips. Ska undersöka saken och återkommer när jag får ordning på det.

Visst kan den hänga sig några sekunder ibland innan den hinner uppdatera, men nu har det varit såhär i några veckor. Allt annat fungerar normalt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
BerraXC skrev:Hej, hur startar man bilen från on call-appen?
Fjärrstart, finns dock inte till alla modeller.
1518188035354_adobe-540x1110.jpg
1518188035354_adobe-540x1110.jpg (51.8 KiB) Visad 438 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
Mjölby skrev:Hej.

Jag har problem med att både Android-appen och sidan "Min Volvo" visar att bilen har fönster öppna fast så inte är fallet.

Det har varit så i ett par veckor nu. Har självklart kontrollerat fönster och dörrar så det är stängt. Hissat upp och ner alla rutorna, men inget avhjälper detta felet.

Någon som har tips ang detta?

Appen visar att förardörrens fönster är öppet, på datorn står det bara generellt att fönster är öppet.

/ Henrik
Inget nytt, min har larmat för olåst bill säkert 100gg sedan bilen köptes, står ofta att fönster är öppna och på min volvo har det i 2år stått att de inte kan få kontakt med bilen. Sådär har det alltid varit mer el mindre och inet så mycket att bekymra sig över.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Derank skrev:
Mjölby skrev:Hej.

Jag har problem med att både Android-appen och sidan "Min Volvo" visar att bilen har fönster öppna fast så inte är fallet.

Det har varit så i ett par veckor nu. Har självklart kontrollerat fönster och dörrar så det är stängt. Hissat upp och ner alla rutorna, men inget avhjälper detta felet.

Någon som har tips ang detta?

Appen visar att förardörrens fönster är öppet, på datorn står det bara generellt att fönster är öppet.

/ Henrik
Inget nytt, min har larmat för olåst bill säkert 100gg sedan bilen köptes, står ofta att fönster är öppna och på min volvo har det i 2år stått att de inte kan få kontakt med bilen. Sådär har det alltid varit mer el mindre och inet så mycket att bekymra sig över.
Var/hur parkerar du bilen?
Jag har haft detta problemet kanske 3ggr och det verkar uppkomma när jag kör ner rutan för att öppna garageporten på jobbet och när jag sen inte kör upp rutan förrän jag kommit ner i garaget så verkar det som att voc tappar uppkopplingen och då är senaste uppdatering att rutan var nere.
Samma sak när jag fick meddelande om att bilen var olåst när jag lastade ur bilen i garaget så hann den registrera att bilen var olåst men när jag kollade appen senare så ändrades inte status förrän jag tryckte på lås.
av BerraXC
fjohan82 skrev:
BerraXC skrev:Hej, hur startar man bilen från on call-appen?
Fjärrstart, finns dock inte till alla modeller.
1518188035354_adobe-540x1110.jpg
Ok,där ser man! Är det något man kan välj till eller
hur kommer det sig att vissa har & andra inte? Årsrelaterat?
av Mjölby
Då är problemet löst.

Tack för all hjälp.

Det jag kommit fram till, är att följande inte fungerade som innan efter att bilen varit på service.

Volvo on call, ruta öppen. Lösning: Kalibrerade den aktuella rutan, och sen dess har felet försvunnit.
Backspeglar fäller ej in automatiskt. Lösning: Ändrat i menyn, så nu fungerar det som innan.
Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr