Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lindfalas
NicklasO skrev:på vilket sätt försvårar det om man ska komplitera lackskyddet?
För att det alltid finns rester kvar i porer.
Du tvättar väl bilen med en alkalie innan du gör det?
Givetvis tvättar man den först.
Men du kan inte tvätta helt rent i porerna.. Så måste man polera om bilen.. vilket är givetvis en merkostnad som är helt onödig.
Och varför försvinner garantin om du använder det om det inte påverkar skyddet när man tvättat av det?
Just för man inte kan garantera funktionen på lackskyddet eftersom du inte då ens använder dess effekt. Och varför skulle man vilja ha ett snabbvax som garanterat är sämre än lackskyddet??
Är ju liksom som man hade en motivlackad bil och sen målar man med vattenfärg ovanpå den. Vad är liksom vitsen???
Emulgerat silikon använder man för att binda ett vax oxh därför inte i en aerosol flaska..
/
Jo det är en av användingsområderna.. En är glans.. etc etc..

Greetz
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Jag jobbar huvudsakligen med bilrekond, sen har vi hyrbilar vi sidan av men som sagt huvudsysselsättningen är bilrekond.
Men skit samma, det är inte vad jag kan och inte som tråden handlar om.

Och hur kan du säga att alla snabbvax är lika?

Isf behöver du ju inte köra någon annan bil heller när du väl kört tex. saab, volvo och opel. För då vet du ju hur alla bilar är...?

OT:
Och en guide är till för att hjälpa folk, och då är det lättare att utgå från ett märke ist för att ha massa olika. Guiden är för övrigt tillbaka så det var tydligen några som gillade den iaf.

NicklasO : Jo jag har märkt det du talar om. Tråden blir väl låst snart iaf då den för länge sedan spårat ur...
av Lindfalas
Volvobruden84 skrev:Jag jobbar huvudsakligen med bilrekond, sen har vi hyrbilar vi sidan av men som sagt huvudsysselsättningen är bilrekond.
Men skit samma, det är inte vad jag kan och inte som tråden handlar om.
Oki.. Hoppas du förstår varför jag undrar.
Och hur kan du säga att alla snabbvax är lika?
Alla är inte lika.. finns bra och dåliga, men jämfört med ett riktigt vax är de alla dåliga. Det är ett snabbvax och har inte de egenskaper som ett riktigt vax har. Sen har du problemet med att du aldrig får rent ordentligt i porerna och det lägger du vax på .. gång efter gång och kapslar in skiten i vaxet. Där har du en av de mest negativa sakerna med snabbvax.
Isf behöver du ju inte köra någon annan bil heller när du väl kört tex. saab, volvo och opel. För då vet du ju hur alla bilar är...?
Inte riktigt vad det handlar om.
OT:
Och en guide är till för att hjälpa folk, och då är det lättare att utgå från ett märke ist för att ha massa olika. Guiden är för övrigt tillbaka så det var tydligen några som gillade den iaf.
Vad är det för hjälp när i princip ingen kan använda den på grund av att de inte har produkterna du skriver om.
Själva grunden i guiden är bra.
Skriv gärna om den och gör den mera generel angående produkterna. T.ex. att du även plockar fram alternadiva produkter för stegen.
NicklasO : Jo jag har märkt det du talar om. Tråden blir väl låst snart iaf då den för länge sedan spårat ur...
Denna person pratar bara en massa skit och är en säljare. Inte bara detta forum han förpestar. Skriver skit om mej i alla forum han är i.
Just för jag säjer emot han. Nu hittade han ett tillfälle att skriva skit igen bara för vi hade en debatt.
Tro mej jag är van debatör och har starka åsikter om saker och ting och är inte rädd att skriva det.
Tyvärr är det tråkigt att behöva försvara sig hela tiden mot sånna personer som dessutom göär allt för att trasha trådar och dra upp gamla debatter hela tiden och sen skylla på mej..

Men åter till topic..

Greetz
Användarvisningsbild
av Scania
Lindfalas:

Låt dig inte nedslås, jag tror på dig. Och säkert många fler här...
Värdesätter dina initierade inlägg! (RO)
av NicklasO
Jag äger själv 2 volvobilar, en amazon, och en 855, samt har haft ett helt gäng tidigare, därför skriver jag här.

Jag är försäljare visst, även professionell bilvårdare.
Dock försöker jag inte sälja in folk i garanti system och rekomendera lackskydd där garantin försvinner så fort man tvättar bilen med en annan vaxprodukt.

Sen kan ju dem flesta som är lite logiska förstå att ett lackskydd försämras samt skyddas när du lägger något över det, även om dess egenskaper inte är detsamma som ett nylagt lackskydd.

Jag trodde Tefcars skydd just täpper igen/ Förseglar porerna?

Du orkar ju hålla på i evigheter och för en som inte arbetar är insatt så kan det du säger ofta verka rätt, även om mkt av det du skriver är rena fantasier, för att i slutändan verka ha rätt.

Det går inta att argumentera mot en sådan..

/
Senast redigerad av 2 NicklasO, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Scania
NicklasO skrev:Jag är försäljare visst, även proffetionell bilvårdare.
Proffessionell? Du kan ju inte ens stava till ordet... Om du vore proffessionell skulle du inte hacka på någon som du anser kan mindre än vad du kan. Det är inte trovärdigt.
NicklasO skrev:Sen kan ju dem flesta som är lite logiska förstå att ett lackskydd försämras samt skyddas när du lägger något över det
Ja, just det.

Varför kan ni inte bara argumentera sakligt istället för att förvirra oss stackars amatörer med personliga påhopp och trams?
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Jag har inte sagt att snabbvaxet är bättre än riktigt vax. Men det är ett bra komplement till det om man av någon orsak inte har tid. osv att lägga riktigt vax på sin bil.

Men snabbvax kan aldrig ersätta en hel rekond...
av NicklasO
Har ändrat nu...

Jag försöker hålla det sakligt men det är omöjligt.
Som i denna tråden, är det ingen som säger att snabbvax är bättre än ett vanligt, men Linfalas eltar vidare.
Oavsett hur han blir ifrågasatt nöter han på, kanske inte speciellt ödmjukt.
Alla har vi en uppfattning om hur saker och ting ska göras, och alla har rätt till sin åsikt, men ibland blir det bara för mkt.

Man kan inte alltid sitta och vara ödmjuk.

MVH/
Scania skrev:
NicklasO skrev:Jag är försäljare visst, även proffetionell bilvårdare.
Proffessionell? Du kan ju inte ens stava till ordet... Om du vore proffessionell skulle du inte hacka på någon som du anser kan mindre än vad du kan. Det är inte trovärdigt.
NicklasO skrev:Sen kan ju dem flesta som är lite logiska förstå att ett lackskydd försämras samt skyddas när du lägger något över det
Ja, just det.

Varför kan ni inte bara argumentera sakligt istället för att förvirra oss stackars amatörer med personliga påhopp och trams?
Senast redigerad av 3 NicklasO, redigerad totalt 0 gång.
av NicklasO
Volvobruden84 skrev:Jag har inte sagt att snabbvaxet är bättre än riktigt vax. Men det är ett bra komplement till det om man av någon orsak inte har tid. osv att lägga riktigt vax på sin bil.

Jag tror det bara är en som inte förstått att du menar det..

/
av Lindfalas
Volvobruden84 skrev:Jag har inte sagt att snabbvaxet är bättre än riktigt vax. Men det är ett bra komplement till det om man av någon orsak inte har tid. osv att lägga riktigt vax på sin bil.

Juppz.. det är helt rätt.
Något man använder i nödfall eller på brist av riktigt vax/lackskydd..

Greetz
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]