Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag plockade ut bilen i mars, V90CC MY17 och har enligt spec Klimatpaket med värme i ratt. Någon som kommer ihåg om det också är uppvärmda munstycken? Idag när man beställer paketet så ingår det i alla fall. Hur ser jag om jag har eller ej?
Jag har en V90cc uttagen i april 2017 med klimatpaket och då ingick inte uppvärmda spolarmunstycken det var tillval. Nu när vintern har kommit önskar jag att jag hade valt till det för det fryser ganska omgående helt värdelöst så alla som ska köpa bil se till att det är ikryssat.
loopblack skrev:Jag har en V90cc uttagen i april 2017 med klimatpaket och då ingick inte uppvärmda spolarmunstycken det var tillval. Nu när vintern har kommit önskar jag att jag hade valt till det för det fryser ganska omgående helt värdelöst så alla som ska köpa bil se till att det är ikryssat.
Vad fryser? I själva munstycket? Eller i slangarna?
loopblack skrev:Jag har en V90cc uttagen i april 2017 med klimatpaket och då ingick inte uppvärmda spolarmunstycken det var tillval. Nu när vintern har kommit önskar jag att jag hade valt till det för det fryser ganska omgående helt värdelöst så alla som ska köpa bil se till att det är ikryssat.
Jag vill minnas att jag valde till dessa men hur ser jag det?
Om det fryser i slangarna beror det på spolarvätskan som inte klarar temperaturen.
Det ska stå i bilens spec. på Min bil hos Volvo om du loggar in under extrautrustning_
"Elupp. Torkarblad med int. spolningsystem" står det på vår som vi fick i februari, fyller ett år om några dagar.
Kan ev. skilja beroende av utrustningspaket.
Robbi skrev:
Jag vill minnas att jag valde till dessa men hur ser jag det?
Enklast är nog att logga in på minvolvo och kolla specen. På min sida står det som extrautrustning (ingick nånstans för oss, vi valde inte aktivt till det).

Bild
Derank skrev:Jag köp en blandning ner till minus 30 och deg fryser aldrig.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Fryser det aldrig så kostar det "Deg" :-)
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]