Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ihsahn
Min bagagelucka på min 850 GLE -93 sedan har hamnat snett (misstänker att bilen är svagt ramsne efter att en tidigare ägare har krockat den), så kanten går nästan i på ena sidan medan det är en stor glipa på andra.. Går det att justera dess läge på något sätt? Jag tog loss hatthyllan och såg en bult, men är osäker om den är i ett fast läge...
av anders79
Om bagageluckan bara skall rakt i sidled är det bara att öppna luckan och knuffa över den..
Du kan behöva justera låsögglan som sitter på bilen.(som låset hakar i när du stänger)
Lossa skruvarna lite lätt och skjut över låsögglan åt det håll du vill ha luckan..
av Ihsahn
anders79 skrev:Om bagageluckan bara skall rakt i sidled är det bara att öppna luckan och knuffa över den..
Du kan behöva justera låsögglan som sitter på bilen.(som låset hakar i när du stänger)
Lossa skruvarna lite lätt och skjut över låsögglan åt det håll du vill ha luckan..
Men om jag bara knuffar den kommer den ju åka tillbaka till ursprungsläget så fort jag slutar knuffa?

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]