Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:Beställt ytterligare 15 tvättvantar och 4 extra tjocka tork/microfiberdukar. Galet? Möjligen... 8)
De 10 tvättvantar jag väntar på tog 9 dagar från beställning till att de kom till ARN.
Inte alla som har det tålamodet :roll:
Vad tusan ska du med så många vantar till? De är väl inte engångs? ;)

Satt och kollade lite på aliexpress på torkdukar för en stund sen. Hittade inget så där klockrent som såg prisvärt ut. Spanar nog vidare imorrn.
SBergdahl skrev:
fjohan82 skrev:Beställt ytterligare 15 tvättvantar och 4 extra tjocka tork/microfiberdukar. Galet? Möjligen... 8)
De 10 tvättvantar jag väntar på tog 9 dagar från beställning till att de kom till ARN.
Inte alla som har det tålamodet :roll:
Vad tusan ska du med så många vantar till? De är väl inte engångs? ;)

Satt och kollade lite på aliexpress på torkdukar för en stund sen. Hittade inget så där klockrent som såg prisvärt ut. Spanar nog vidare imorrn.
Nej de räcker förmodligen ett stort antal gånger, så de är bra att ha, kommer räcka några år :wink:
När företag och myndigheter nu vill strypa all direkthandel (Wish, Ali mfl) är det lika bra att passa på att hamstra när man har hittat en produkt man är nöjd med.
Om det blir 125:-/försändelse plus moms är det nog inte lönt längre. Sen är det inte kul att beställa om de ska riva upp paketen och bedömma varans värde för att kunna räkna ut hur stor moms man ska betala.
Det är ju ingen skillnad mot för idag. Du har altid varit tvungen att betala svensk mons och postens avgifter. Idag tror jag de ligger på 130 sek. Deg är hanteringsavgiften. Dok har det inte funnits resurser och ska de börja kolla allt som kommer in i landet fpr de nog börja anställa lite folk.

Och du kan redan idag handla från många företags eu lager. Varan blir ca 10% dyrare

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
andreas202 skrev:Lite OT, men, fick ett kina paket i Fredags som hade fastnat i tullen.

Bluetooth hörlurar ~290kr, sen till kom postens avgift och tull = 209kr.

Så det har redan börjat.
Så har det väl varit länge om värdet varit över ca 200kr?
andreas202 skrev:Lite OT, men, fick ett kina paket i Fredags som hade fastnat i tullen.

Bluetooth hörlurar ~290kr, sen till kom postens avgift och tull = 209kr.

Så det har redan börjat.
Som Derank säger har det ju alltid varit så egentligen bara att risken att faktisk få betala varit låg.
Användarvisningsbild
av SvenB
Apropå torkduk. Har någon provat den här från Biltema?
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- ... 000036359/
Köpte en, men inte använt den. Vågar man det? :lol:
SvenB skrev:Apropå torkduk. Har någon provat den här från Biltema?
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- ... 000036359/
Köpte en, men inte använt den. Vågar man det? :lol:
Jag har ett par såna. Jag tycker den är bra men har inte enormt mycket att jämföra med.
  • 1
  • 869
  • 870
  • 871
  • 872
  • 873
  • 1912
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]