- fre 02 feb 2018, 03:22
Så byta ut sportfiltret mot original och byta LLM igen. Har inte tummen mitt i handen direkt men aldrig pillat med mina bilar. Är det krångligt att byta detta själv?
GFN922 är mitt reg nr. Filter hittar jag på vparts t ex gissar jag?
mattsson81 skrev:en sak i taget börja med å kolla vad du har för filter om det är ett sportfilter byt ut det mot ett Standard.
Om du har sportfilter så är det förmodligen det som skadat den nya luftmassemätaren å svårt att få på garanti
jag orkar inte gå in på konstruktionen men kan säga som så att denna typen av luftmassemätare inte är "tvättbar" sitter ett litet gummimembran som mäter luften som passerar å en oljedroppe på det så är det godnatt. det finns luftmassemätare som går att rengöra med speciellt medel men inte denna typen tyvär.
Vad har du för regnr så kan jag kolla vad du ska ha för artnr.
Det kan vara så att du har en Siemens massemätare å den är lite annorlunda konstruerad dom brukar tåla lite mer
jag såg bara bilden i länken lite snabbt å förutsatte att det var en Bosch
en annan sak är att kvalitet på pirat luftmassemätare är över lag kass tyvär. det som fungerar i längden är Bosch och Volvo original som är Bosch i Volvo kartong.
Så byta ut sportfiltret mot original och byta LLM igen. Har inte tummen mitt i handen direkt men aldrig pillat med mina bilar. Är det krångligt att byta detta själv?
GFN922 är mitt reg nr. Filter hittar jag på vparts t ex gissar jag?
- By Wirke