Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djursvallen
Hej,

Hämtade ut min nya XC90 T8 i går och dessa följe med i obruten plast i bilen. Vad är detta??
Bilagor
Tillbehör.JPG
Tillbehör.JPG (838.73 KiB) Visad 788 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
vlld chansning, fotstöd för att du ska nå och tvätta taket el pads för att skydda när du lyfter med domkraft
av korven
Vad är turbulensskydd? Varför sitter de, om de behövs, inte på?? aldrig hört talas om..
Varför de inte sitter på är en fråga för ÅF (givet att det är turbulensskydd).
Funktionen skall minska turbulensen runt hjulet, vilket kan minska risk för obalans orskat av snö etc som annars kan fastna i fälgar. Nån miljökramare hävdar säkert att det kan sänka bränsleförbrukningen en aning
av Lövet
Varför är det inte i så fall monterat från början? Om jag köpte en bil för nära 1 mkr så skulle jag inte tycka det är premium att behöva montera klart den själv :wink:
av Xanthopteryx
Vissa saker sätter återförsäljaren på.
Vissa saker sätter fabriken på.
Ibland är det olika beroende på hur beställningen genomförs, som dragkrok: Den kan vara fabriksmonterad Eller återförsäljarmonterad.
av AndS
Inget krångligt, bara att fråga säljaren vad det är och varför den ligger lös i bilen.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]