Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu haft bilen inne igen och de hittade något med laddtrycket som var fel, satt under luftburken.
Det var inte jag som pratade med dom så vet inte exakt vilken del som var trasig men de skulle byta den, 3200:- till och då fick vi rabatt också.
Hoppas det ordnar sig. Jag ska inte låtsas att jag kan något om felsökning på bilar, men när min bil var orkeslös på Volvo verkstaden visade det sig till sist vara tempgivaren på partikelfiltret som var trasigt. Tyvärr går tydligen gängorna "oftast" av när man ska ta loss givaren vilket medförde att jag var tvungen att byta partikelfilter vilket motsvarade ca +12 000kr på fakturan.

V70 2,4d -10.
Det lät dyrt för att "gängorna gick sönder" på grund av att verkstaden inte ville hålla på med rostlösare/värme/kyla.
De kände inte till att man troligen kunde fixat det trasiga med helicoil ifall man nu råkade förstöra gängorna.
En finurlig fristånde verkstad hade nog ordnat detta mycket billigare.
Om inte annat så hade man kunnat svetsa dit en svetsmutter och monterat den nya givaren på ny plats.

36 på skissen antar jag.
Start_2018-02-02_13-39-04.png
Start_2018-02-02_13-39-04.png (124.92 KiB) Visad 1345 gånger
Senast redigerad av 2 least, redigerad totalt 0 gång.
Jesperhellman skrev:Har nu haft bilen inne igen och de hittade något med laddtrycket som var fel, satt under luftburken.
Det var inte jag som pratade med dom så vet inte exakt vilken del som var trasig men de skulle byta den, 3200:- till och då fick vi rabatt också.
Bytte nyss den själv på 30 minuter och den kostar 239 kr som reservdel.
least skrev:Det lät dyrt för att "gängorna gick sönder" på grund av att verkstaden inte ville hålla på med rostlösare/värme/kyla.
De kände inte till att man troligen kunde fixat det trasiga med helicoil ifall man nu råkade förstöra gängorna.
En finurlig fristånde verkstad hade nog ordnat detta mycket billigare.
Om inte annat så hade man kunnat svetsa dit en svetsmutter och monterat den nya givaren på ny plats.

36 på skissen antar jag.
Start_2018-02-02_13-39-04.png
Tack för input, gissningsvis den delen ja. Jag satt i en tidspressad situation och kunde inte dividera eller fråga anda kände jag. Jag fick snabb service och mekanikern hade försökt vad han kunde så jag är tacksam att det ändå gick att lösa.
Visa din semesterbil(d)

Nu är knarren till folka parkerad i Belfast l[…]

Bromsbelägg byte

Å du kan ju bromsa lite mera fösta tide[…]

I sverige byter vi sällan komplett v&au[…]

Är inte gräns för varning 51mm? nor[…]