Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Tänkte fråga ifall någon har bytt koppling på sin V70II och isåfall vad det slutade på för summa?

Fick pris idag på kopplingsbyte ink svänghjul (Bör bytas enligt min volvohandlare) och detta skulle kosta 24.800:- .... Det är 1/3 av min bils värde ungefär!!
(Frågade även till min sambos V60 och det skulle kosta ungefär samma summa)

Är det verkligen så här dyrt ?
Jobbarkompisen bytte på sin bensin v70 2006, en mekonomen verkstad, gick på 14000:-
Bara kopplingen...
Visserligen gamla karossen men jobbet är likvärdigt.
Skulle tro att volvo är dyrare och ett svänghjul är inte billigt.
Ring runt och kolla med några andra verkstäder så får du en uppfattning om det är rimligt eller inte.
Kolla med flera verkstäder och långt från storstaden som behöver ha hutlösa priser pga kostnaderna dom har pga var dom är och kunder betalar detta.
Fick ner från 12000kr som Volvo ville ha på den tiden(våren 2014) till 8800kr genom att anlita lokal verkstad med Volvomek när jag bytte koppling+urtrampningslagret på min gamla S60 2002 170hk:are pga haveri i lagret. Den har som din det berömda men känsliga dubbelmassvänghjulet som inte nödvändigtvis behöver bytas OM det inte är skadat eller man har minsta misstanke om det. Bara svänghjulet är väl 6000kr+ av "OEM" märke.
Dom vill väl byta svänghjulet för att kunna garantera jobbet, men även göra bytet då 90-95% av jobbet är gjort iom. kopplingsbytet. Hoppas dom räknar in byte av urtrampningslager i priset också då 99% av det jobbet också är gjort om man tar bort kopplingen och det bara är dumt att inte byta det oavsett helt/skadat då det inte kostar som svänghjulet och Murphy brukar slå till när man minst anar det och att göra samma jobb igen är ju inte roligt eller billigt då det tog dryga dagen att göra med makligt tempo men lägre timpris.

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]