Moderator: Moderatorer

Smarrigt Johan! Före- och efterbilder samt recensioner är ett måste, det vet du.
(Nej, inte gällande dragkroken...) :D
fjohan82 skrev:Beställt montering av delbar dragkrok och montering av Polestar Performance Chassi inkl. hjulinställning.
Väntar lite med eventuellt andra delar, det viktigaste är att få bilen att inte hoppa och gunga på vägen, vilket jag antar/hoppas förbättras med detta.
Vilket chassi har du från fabrik på V60in?
Jag upplevde V70 16" hjul som lite hoppande gungande med standardchassi och min egen V70 hade sportchassi med 17"hjul vilken var stor skillnad till det bättre.
Valde nu till sportchassi på S60 och den ligger stadigt på vägen även med 16" ,"fick" även ett R-design stag mellan fjädertornen.
Misslyckats med att montera R-designpedalerna jag köpte i går. Mina fingrar "tog slut". Måste skaffa bättre "monteringsverktyg" :oops:
SvenB skrev:Misslyckats med att montera R-designpedalerna jag köpte i går. Mina fingrar "tog slut". Måste skaffa bättre "monteringsverktyg" :oops:
Säger ju det, helt hopplösa! Men värt det dock, när de väl är på.
grillchips skrev:Smarrigt Johan! Före- och efterbilder samt recensioner är ett måste, det vet du.
(Nej, inte gällande dragkroken...) :D
Tack! Absolut det kommer när allt är på plats 8)
Magnus-B skrev:Vilket chassi har du från fabrik på V60in?
Jag upplevde V70 16" hjul som lite hoppande gungande med standardchassi och min egen V70 hade sportchassi med 17"hjul vilken var stor skillnad till det bättre.
Valde nu till sportchassi på S60 och den ligger stadigt på vägen även med 16" ,"fick" även ett R-design stag mellan fjädertornen.
Standardchassi.
Upplever att bilen är för tung för det... Kör på sommaren med 235/40/18 och nu på vintern 235/45/17.
Det känns att något mellan kaross och hjul är bristfälligt, det upplevs än mer i högre farter och när vägen svänger.
Hova levererade snabbt!
Måtte passformen vara lika bra som finishen, svart rostfri borstad metall, långt över förväntan utseendemässigt. Den lär nog rent av smälta in jättebra på Savile Grey.
Bild
Bild
Det där var ju bättre än väntat :-)-)
grillchips skrev:Hova levererade snabbt!
Måtte passformen vara lika bra som finishen, svart rostfri borstad metall, långt över förväntan utseendemässigt. Den lär nog rent av smälta in jättebra på Savile Grey.
Bild
Bild
Riktigt snygg ju!

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
grillchips skrev:Hova levererade snabbt!
Bild
Bild
Fan, nu ångrar jag mitt val en aning. Ordern är frusen o bilen blev tillverkad denna vecka men listen monteras hos Bilia. Undrar om det går att ändra och om man blir alldeles för omständig. Har gjort några ändringar sedan ja la ordern redan.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jensi: Kolla med din säljare om att ev inte montera den men att du tar den vid sidan av bara. Den är bara fastlimmad/tejpad ändå skulle jag tro. Min säljare bad mig påminna inför leverans att inte få regplåten monterad. Han sade att han noterat det så leveransavdelningen ska ha infon när det är dags men better safe than sorry.
  • 1
  • 866
  • 867
  • 868
  • 869
  • 870
  • 1912
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]