NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har också problem ved vatten som läcker in på samma ställe.
Har ett litet video klipp där vattnet kommer ifrån. Filmklippet var efter att jag tvättat bilen:
https://www.youtube.com/watch?v=3umsF_pfGK8

Har inte taklucka vilket tydligen är vanligt att de dräneringsrören täpper sig.

Jag har rivet en del av instrumentpanelen men hittar inte källan till var det kommer ifrån.
Vattnet ser ut att komma från skruven. Det är torrt på ovansidan av skruven så det verkar som om det kommer ifrån röret där på något vis.
boney skrev:Jag har också problem ved vatten som läcker in på samma ställe.
Har ett litet video klipp där vattnet kommer ifrån. Filmklippet var efter att jag tvättat bilen:
https://www.youtube.com/watch?v=3umsF_pfGK8

Har inte taklucka vilket tydligen är vanligt att de dräneringsrören täpper sig.

Jag har rivet en del av instrumentpanelen men hittar inte källan till var det kommer ifrån.
Vattnet ser ut att komma från skruven. Det är torrt på ovansidan av skruven så det verkar som om det kommer ifrån röret där på något vis.
Precis så frågan är vad det är för stång och om den är ihålig för den sitter ju fast under a-stolpen

Kan prova att lägga Silicon i mellan bilthubmvudet och stången på båda sidorna och prova med vatten igen och se om det läcker in efter det
Kolla upp så att det inte finns mycket smuts innanför innerskärmen mot ljudisolering (kupé). Vet av erfarenhet att det kan sitta stora mänger smuts/gegga där. Det skulle kunna medföra att vatten inte kan rinna undan som tänkt utan rinner annan väg (in i bilen).
Vet inte vad du har för rättigheter. Det bästa är att ta det via din glasruteförsäkring, och försöka på bilfirman betala självrisken.
Matte1979 skrev:Firman jag köpte bilen av kunde inget göra
Men det är volvo original ruta
Vad tror ni om byte på goodwill på den ?
Knappast troligt på en snart 12 år gammal bil. Men hur kan bilfirman "inte göra något"? Hur kan de föra i bevis att läckan inte fanns då du köpte bilen? (Konsumentköplagen)
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]