Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
CuteLunatic skrev:Halloj. Har beställt med Volvos original hundbur till vår bil, denna:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 98592/2017

Någon här som har denna? funkar den bra?
Volvos "burar" är grindar vilka lämnar fältet fritt för gnagande mm.'

Har beställt en Jeppe bur= bästa du kan ha, bilder kommer när den kommer dvs till veckan, typ i morgon..

Har testat ett antal hundburar och landar dessvärre på Jeppe i slutändan de är dyra men fan va bra de är.
"det som är billigt är inte bra och det som är bra är inte billigt" en djävligt tråkig sanning

ÅÅÅÅÅ andra sidan så är Volvos bur(grindar) fan inte billiga...
av stoffe1
Har två Volvo original hundgrindar bak i min V90. Som tidigare talare säger är det ju de facto ingen ur, sidorna är fria - så har man stressade hundar är det kanske ingen bra idé att köra med dessa. Tack och lov har jag inga sådana problem. Jag tycker Volvos grindar känns solida.

Det enda som jag anser mindre bra är att det är en ganska osmidig process att montera ner om man behöver "låna" utrymmet till annat för stunden. Räknar att det tar ca 10-15 minuter att få ut allt och sen samma visa igen när det ska in igen.
av oldtimersmc
stoffe1 skrev:Har två Volvo original hundgrindar bak i min V90. Som tidigare talare säger är det ju de facto ingen ur, sidorna är fria - så har man stressade hundar är det kanske ingen bra idé att köra med dessa. Tack och lov har jag inga sådana problem. Jag tycker Volvos grindar känns solida.

Det enda som jag anser mindre bra är att det är en ganska osmidig process att montera ner om man behöver "låna" utrymmet till annat för stunden. Räknar att det tar ca 10-15 minuter att få ut allt och sen samma visa igen när det ska in igen.

Thats it!
En bur skall man kunna greppa och langa i alt ur på nolltid.
"Stressade jyckar" mja vilda valpar hugger på allt, har en IPO Znuffser som käkar ALLT men är cool som fan däremellan

(Har doch inte ens försökt att käka upp förstaförbands kitet som sitter där bak) får min Jeppebur under veckan, ska bli bara såå gött!
av CuteLunatic
Hmm... ni har gett mig anledning att kolla på annat än volvos egna :wink:

Får hem valpen i slutet av maj, så en bit kvar inna jag behöver bestämma mig. Men det är en lugn ras, så att den ska bita på allt tror jag verkligen inte. Men tack för svar!
av Malmstroem
Jag skulle också titta på Proline,https://www.4pets-products.com/en/products.html och MIM, http://www.mim.se/

Med en lugn hund som inte lämnas i bilen så fungerar det bra med Volvos lösning. Har du en hund som är mer stressad, eller av någon anledning (t.ex. jakt) lämnar hunden en tid i bilen är en riktig hundbur att rekommendera.

Jag använder själv Proline och har diverse bekanta som kör MIM.
Användarvisningsbild
av Perra83
Tyckte att ja köpte en ordentlig bur... Artfex. Det är Svenska burar och så är dom helt tysta utan skrammel.
Har en till våra mopsar.
av Mwi
Tycker att en riktigt hundbur är lättare att lyfta i och ur om man behöver hela bagaget, avdelaren brukar kräva att man lossar några skruvar. Sedan fungerar ju en hundbur som ett enklare "värdeskåp" ska man in på några kortare ärenden i affärer brukar jag lägga eventuell väska i hundburen, då räcker det inte med att krossa en ruta för att stjäla den, då måste man öppna bakluckan. Och även en lugn hundras kan ha kliande valptänder :wink:
av oldtimersmc
Har en stellabur i min v70 bra men saknar golv i o f s lätt att fixa, den är billig= mycket för pengarna.
Men jag har å andra sidan i princip krossat deras företag när jag köpte den buren för att de betedde sig som idioter.

Verkar vara en god läxa som de fick ( mig sätter man sig inte på ostraffad) så vad jag förstår så har de sött sig sedan dess.
(bara googla "varning för stellaburen").
Paradoxalt är att jag blivit deras möjligen bästa marknadsförare :D

Men om man har lite mer pengar att spendera så är Jeppeburen snygg stabil helt fantastisk och leverantören är mycket seriös bara brutal kvalitet! slår allt.

Volvos lösning är vacker men som jag sa jycken kan ju ta en "extra tugga" min ultra coola Viking käkade bilbälten när han va valp. Hans valp "bror" har käkat det mesta 35k+, stressad? nae men fan allt är kul!

Min första Jeppebur hade jag i en V70 N och nu efter allt annat så vet jag hur man skall ha det.
av CuteLunatic
Oldtimersmc: Tack för mycket seriöst svar! Då vet jag var jag inte ska köpa då, haha..

Jag ska ta och kolla in Artfex och Jeppe! De flesta här verkar överrens om Jeppe, så det är en stark kandidat då :lol:

Stort tack! fantaiskt forum detta :P

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]