NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Här precis köpt en v50
Och under natten har det lät ner regn
Så jag körde till jobbet och upptäcker att golvet vid pedalerna är under vatten :(
Känner med fingrarna under plast kåpan till höger om OBD och känner att där är blött
Så min fråga är det någon som vet om det är någon dränering där gåvan?

Det är bara vid förargolvet det är vatten
Inget bak eller på passagerare sidan så det är inte ac dräneringen

Tips ?

P.s ingen sunroof
På en av mina bilar, inte en V50, blev det tätt vid byte av vindruta. Min var originalrutan och limmet hade börjat spricka så vatten letade sig in. Du kan ju alltid utesluta att det inte är kylvätska också, så mycket som du säger bör ju synas i expansionskärlet.

Kolla kanske också hur det är med dränering av akvariet. Upp med huven och häll vatten med t ex kanna på vindrutans högra och vänstra sida. Vatten ska inte bli stående nedanför torkarna utan ska dräneras undan. Rinner det inte ner är det stopp i en av slangarna eller hur det nu rinner undan på en V50.
Ja, dräneringen är ett klassiskt exempel på V50 tyvärr. Där hade jag definitivt börjat med felsökningen. Minns inte riktigt hur man går tillväga men det ska finnas otaliga trådar om det här på forumet så är man osäker så är det bara att söka.
Taskig limning av ruta har jag också hört talas om men sällan på V50, däremot ofta på V70. Är det inte dräneringen som strular så är det ju å andra sidan ganska lätt att felsöka just rutan medelst en jädra massa vatten.

Nä, mina två cent lägger jag på dräneringen. Lycka till!
grillchips skrev: Taskig limning av ruta har jag också hört talas om men sällan på V50, däremot ofta på V70.
Jodå. Jag fick limma rutan på min V50 förra våren. Det var mer än halva överkanten som inte hade limmet intakt. :roll:

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]