Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ateam1234
Jag har väldiga problem med att koppla upp min xc90-18 mot mitt egna hemnätverk.
Tidigare så hade jag en v70-16 som hittade mitt nätverk hemma direkt, inga problem att komma ut på nätet
Inne i garaget så hade jag 3 av 4 pinnar på styrka

Men med min xc90 så hittar jag inte ens mitt nätverk!
Pratade men min "tekniker" som tyckte jag skulle backa in bilen i garaget så bilen mottagare kom närmare mitt nätverk.....
Har provat men utan reslultat :shock:

Nån som upplever samma problem eller nån som vet nån lösning
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag satte en repeater på vår övervåning i huset och det är så nära jag kan komma till garaget. Har perfekt wifi mottagning på hela tomten och hos grannarna.
Köpte en Asus RP68 en svart furkantig sak.
av Xanthopteryx
Kolla inställningarna i din rutter. Vilka frekvenser går nätet på? Är det kanalhoppning? Frekvenshoppning? Vilken kanal? ...
Laborera där och se omd et är inkompatibilitet mellan bil och rutter till exempel.
av loopblack
Jag hade samma problem innan jag kom på att routern måste klara WPA2 kryptering för det kräver bilen, jag bytte även router men fick en som det stod skulle klara WPA2 men gjorde inte det. Så kolla i inställningar i routern att den står på WPA2 så ska det nog gå bra.
av ateam1234
Har redan kollat att den går på WPA2
provat att ställa om den till 2.4ghz samt till 5 ghz
nått är ju fel i bilens wifi eftersom det fungerar när jag kör in min v70 i garaget....
på andra sidan väggen så har jag full styrka och 250mbit trådlöst så det måste vara fel på bilens?
av Xanthopteryx
ateam1234 skrev:Har redan kollat att den går på WPA2
nått är ju fel i bilens wifi eftersom det fungerar när jag kör in min v70 i garaget....
på andra sidan väggen så har jag full styrka och 250mbit trådlöst så det måste vara fel på bilens?
Funkar det på andra ställen? Eller mot din telefon?
av loopblack
Dum fråga kanske men har du bockat för wi-fi anslutning i bilens display.
Du kan ju hoppa över steg 1
1.Aktivera internetdelning (portabel-/personlig hotspot) i mobiltelefonen.
2. Tryck på Inställningar i toppvyn.
3. Tryck på Kommunikation Wi-Fi.
4. Aktivera/deaktivera genom att bocka i/ur rutan för Wi-Fi.
5. Tryck på nätverksnamnet för det nätverk som ska anslutas.
6. Ange nätverkets lösenord.
7. Om annan uppkopplingskälla använts tidi- gare – bekräfta valet att byta uppkoppling.
> Bilen kopplar upp sig till nätverket
av ateam1234
Xanthopteryx skrev:
ateam1234 skrev:Har redan kollat att den går på WPA2
Funkar det på andra ställen? Eller mot din telefon?

Bilen hittar inget nätverk
Skulle jag dela ut min telefon så hittar bilen
av loopblack
Vad har du för router jag provade två stycken d-Link men ingen funkade med bilen köpte en asus istället och då fungerade det på en gång, för det låter som du har problem med krypteringen. Det fungerade utan problem för mig också med telefon (iPhone 6s) för då visade bilen att den var krypterad med WPA2.

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]