Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av armane
Hej!

Jag är ute efter en yttrerekond på min s60 -03 2.4t i Uppsala området.

Någon som har nå tips på en billig firma eller en person som är duktig på rekondering på bilar?

Vill fixa till lacken å så. Måste ju underhålla sin ögonsten ;)

Mvh
Mattias
av Addict
MrCap har jag aldrig hört några klagomål om. Men det beror ju förståss på vad du pratar för prisklass...
av matzen10
Ja. Diteccenter på antingen Bilputsen på Verkstadsgatan eller CS Bilrekond på Stångjärnsgatan.

M V H
---> Matz
av armane
Oh tack ska kolla upp dessa får väl åka dit och få ett pris på bilen.

Hittade denna rekondfirma i sthlm, solna, på zatzy.com´s forum.

http://www.automemo.se/

Dock lite skeptisk till det billiga priset :)

Helrekond
---------------
Extra noggrann handtvätt (alltid vid polering, stark avfettning!), motortvätt, dörrfalsar och trösklar, gummimattor, invändig rengöring och dammsugning samt fönsterputs. Polering av lack, genomgång av lack med oscillerande maskin för att undvika eventuella polerrosor, vaxning med maskin, däckglans, genomgång av yttre plastdealjer och en sista överblick och fönsterputs (yttre)
Pris från 1500
--------------

Någon som har testat denna rekondfirma?

Ps. interiösrekond det kan man ju fixa själv men yttre krävs lite skills så då vill jag hellst lämna in den för att få en person med rätt grejjer och x antal vaxningar i nacken att göra jobbet Ds.
Användarvisningsbild
av K5054
Ja, det vore verkligen kul att höra om erfarenheter av dem! Såg att de bara tar 150 för handtvätt - samma som för en usel maskintvätt. I så fall är det det ju bara att åka och tvätta där varje gång! Gör-det-själv hall tror jag kostar 85 kr - och sedan får man ju jobbba också... :D
av NicklasO
Man får vad man betalat för.

Tänk att du som företagare vid en tvätt ska hålla material, betala skatt och lön för 150kr, hur länge får en sådan tvätt ta?

Dock betalas knappast nån skatt, och firman säljer sannolikt på dig en annan tjänst.

Men som sagt får man vad man betalar för.

MVH/
Senast redigerad av 1 NicklasO, redigerad totalt 0 gånger.
av matzen10
"Mitt" Diteccenter i Örebro tar 150:- för handtvätt. Klippkort (10 ggr) reducerar priset till 100:- och visst blir det bra!
av NicklasO
matzen10 skrev:"Mitt" Diteccenter i Örebro tar 150:- för handtvätt. Klippkort (10 ggr) reducerar priset till 100:- och visst blir det bra!
Allt är ju relativt.
Att spendera 1h på att tvätta en bil är inga problem, och då ligger man mer än väl minus om det kostar 150kr, även på en halvtimma.

Ska man avlägsna tjära o smuts över allt, rengöra fälgar o däck, rengöra dörrhålor, samt rutor, svampa, spola och torka bilen ordentligt är 150 kr en omöjlighet, men visst det blir säkert bättre än om man gör det själv med en svamp, en hink och biltema shampo..

MVH/
av armane
Som ni säger så är det kanske inte den mest noggranna rengöringen. Men nog tillräcklig för att få en skyddande barriär för lacken.

Mailade automemo om pris för handtvätt, vaxning samt polering på min s60 -03:a

priset skulle landa på 1500kr samt att de använder lahegas nr 33 som vax. Skulle kunna lämna den på morgonen å hämta den på eftermiddagen.

Någon som testat det vaxet?

1000kr till för lackfösegling med antingen nanoteknik lr konventionell hårdvax enligt mailet.

Vad är det för skillnad på nanoteknik och konventionell hårdvax?

mvh
Mattias
av matzen10
NicklasO skrev:Allt är ju relativt.
Att spendera 1h på att tvätta en bil är inga problem, och då ligger man mer än väl minus om det kostar 150kr, även på en halvtimma.

Ska man avlägsna tjära o smuts över allt, rengöra fälgar o däck, rengöra dörrhålor, samt rutor, svampa, spola och torka bilen ordentligt är 150 kr en omöjlighet, men visst det blir säkert bättre än om man gör det själv med en svamp, en hink och biltema shampo..

MVH/
Nej..det är uppenbarligen ingen omöjlighet...Å andra sidan är min bil Ditecbehandlad och går ganska lätt att rengöra lacken på; undantaget flugliken i fronten som sitter som..[valfritt ord].
Men insidan på rutorna blir inte gjorda ;-)

Fast i ärlighetens namn tvättar jag oftast bilen själv av praktiska (avstånds) skäl. Men även så; min tid värderar jag inte till 300:-/timme heller..För mig har det ett egenvärde att sköta om bilen för egen hand. :-)
Men visst är det skönt/lyxigt att få den tvättad då och då?!
Jag är inte 100% men tror att priset/klippkortet bara riktar sig till bilar som är Ditecbehandlade.

M V H
--> Matz
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite gjorde jag när det b&oum[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]