Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
BMW har ju den funktionen också, vore lattjo att se fler tillverkare hoppa på det.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
grillchips skrev:BMW har ju den funktionen också, vore lattjo att se fler tillverkare hoppa på det.
Mercedes också.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Zanders skrev:Usch, är det så trångt så jag skulle behöva en sådan funktion i ett parkeringshus så parkerar jag någon annanstans!
Håller med helt och hållet, som gjort förr dörruppslag vid trånga parkeringsplatser.
Användarvisningsbild
av grillchips
Det spelar ju ingen roll, du kan ju inte alltid gardera dig för att personen som parkerar bredvid dig parkerar som en åsna.
Användarvisningsbild
av Zanders
Fast sannolikheten för dörruppslag och repor ökar ju ganska markant om du knör in dig i en så liten ruta så du själv anser att det är lättare att köra in den med mobilen än att parkera själv och hoppar ur..
Användarvisningsbild
av grillchips
Men vänd på det. Du är den som parkerar långt bort för att undvika idioterna, när du kommer ut är du likt förbannat inparkerad. Det har säkert hänt oss alla här någon gång, jag vet att det hänt mig flertalet gånger.
Användarvisningsbild
av Zanders
Givetvis har det sina fördelar med en sån funktion. Men jag står fortfarande fast vid att jag aldrig någonsin skulle klämma in min bil i en ruta där jag själv inte ens kommer ut. Jag är inte speciellt stor och kommer inte jag in/ur min bil så är det inte många andra som gör det heller.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]