Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lillasnigel
Jag är på jakt efter en ny bil, från början var jag inne på en V70 men har börjat nosa lite på V60 istället.

Bla har jag hittat en V60 T6 AWD my11 som är intressant. Problemet är bara att jag inte vet ett smack om V60 och hittar väldigt lite info på Google. Så det jag vill komma till är väl: Vad ska jag tänka på när jag tittar på V60:or i allmänhet och V60 T6 AWD i synnerhet. Det är bara bensinare som är aktuella och förmodligen 2011—2012 som ryms i budgeten.

Tack på förhand :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av MartinS
Fantastisk bil. Stor service vid 18000mil. Lyssna så inte bakaxeln viner. Det är bra att byta olja i lådan kring 10-12000mil.

Polestaroptimering anbefalles, blir en ny bil :)
av Mccartney
Jag köpte en 2015 en v60 T6 awd My15 finns inget negativt att säga om den. En motor som passar perfekt med den sportiga v60.
Användarvisningsbild
av lillasnigel
Derank skrev:Gör ett nytt försök på google, det finns hu myyyycket info osom helst om V60, och sedan kan du ju söka på div motorelaterade forum, tex.

https://www.google.se/search?q=v60+t6&o ... e&ie=UTF-8 475,000 träffar.....
Där ser man, undrar vad jag höll på med igår kväll. Tack!

Användarvisningsbild
av Perra83
Största skillnaden är ju bagaget och att bagageluckan inte är rak som på V70.
På min gamla V60 -13 kunde jag fälla fram passagerarstolens ryggstöd men inte nu på min -16.
Gillar V60 storleken. VEA motorerna med 8-stegs lådan är trevligt att ha men de fanns ju inte på de första tre årsmodellerna.
av mikebike
lillasnigel skrev:Jag får ta mig ut och provköra en V60 för att känna storleksskillnaden mot en V70 men så himla stor skillnad kan det väl inte vara?
Ganska stor skillnad i bagagevolym, även baksätet är mindre. Kupén är smalare, men den upplevs inte som trängre.
lillasnigel skrev:Om jag nu inte slår till på T6:an, vad för motor ska jag leta efter om jag vill ha nåt roligt att köra?
Det finns inget alternativ!

Min är till salu framåt våren, och/eller när jag hittat en XC60 -15 med samma motorvariant.
Välutrustad och Polestaroptimerad lågmilare (knappt 8000 mil) i bra skick.
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
lillasnigel skrev:Jag får ta mig ut och provköra en V60 för att känna storleksskillnaden mot en V70 men så himla stor skillnad kan det väl inte vara?

Om jag nu inte slår till på T6:an, vad för motor ska jag leta efter om jag vill ha nåt roligt att köra?

Alltså det finns inget alternativ för T6 om du vill ha så roligt som möjligt i en V60, provkör en och du vill inet ha nåt annat, jag lovar.

Gärna optimera den ochså, men skippa Polestar, finns 100 gånger vassare optimeringar på marknaden.
Användarvisningsbild
av drawman
Jodå det finns alltid V60 Polestar 8) (från MY15 och framåt dock.. :))

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]