Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Webban
Har vid ett par tillfällen fått upp att det finns uppdateringar tillgängliga men när jag går in i funktionen är uppdateringsknapparna utgråade (bilden är lite missvisande). Har varit inne i alla underkategorier men samma sak, finns inga uppdateringar att installera.

Gör jag något fel eller är det ytterligare en mjukvarubugg för V90?
Bilagor
uppdateringar.JPG
uppdateringar.JPG (37.89 KiB) Visad 1811 gånger
Användarvisningsbild
av razorfish
Webban skrev:Ok. Tack då är det inte jag som gör fel i alla fall :-)
Nix, har samma i min V90CC. Ibland, men inte alltid, blinkar det med vit text mot blå bakgrund "Systemuppdatering tillgänglig" men när man går in i menyerna för att göra den uppdateringen så finns där inget att uppdatera; Installera-alternativen är utgråade. Ibland kommer det upp "Mjukvaruuppdatering finns tillgänglig" i vit text mot grå bakgrund (blinkar dock ej - betyder det att det inte är lika viktigt?). Samma sak där. Går inte att uppdatera. Har hållt på så i två veckor nu (bilen är tre veckor gammal). Självklart ingen vidare kvalitet på den testningen...
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Har också fått meddelandet och blivit hoppfull att det skulle gälla systemuppdateringar men det är förmodligen "bara" uppdatering av kartor till navigationen. :???: Systemuppdatering låter ju lovande men men...

Hälsningar
Henry

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]