Moderator: Moderatorer

Jag gav svågern en ny uppsättning med torkarblad Bosch aero twin. Men trots att de var nya ur kartong så torkar de inte hela vägen ut den sista decimetern på passagerarsidan. Han har en V60 -14. På min V60 -16 torkar det som det ska. Han har inte originalrutan från fabrik men det är en nästan ny Volvoruta i alla fall. De gamla torkabladen torkade inte heller hela vägen ut.
Perra83 skrev:Jag gav svågern en ny uppsättning med torkarblad Bosch aero twin. Men trots att de var nya ur kartong så torkar de inte hela vägen ut den sista decimetern på passagerarsidan. Han har en V60 -14. På min V60 -16 torkar det som det ska. Han har inte originalrutan från fabrik men det är en nästan ny Volvoruta i alla fall. De gamla torkabladen torkade inte heller hela vägen ut.
Har hänt mig med men på v70. Men efter någon dag så hade bladet lagt sig mot rutan hela vägen o då funkade det som förväntat. Prova det.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Perra83 skrev:Jag gav svågern en ny uppsättning med torkarblad Bosch aero twin. Men trots att de var nya ur kartong så torkar de inte hela vägen ut den sista decimetern på passagerarsidan. Han har en V60 -14. På min V60 -16 torkar det som det ska. Han har inte originalrutan från fabrik men det är en nästan ny Volvoruta i alla fall. De gamla torkabladen torkade inte heller hela vägen ut.
Mina valeo torkar inte heller hela vägen ut (nere) på passagerarsidan. Har varit så sen bilen var ny. Inte bytt ruta.
Jensi skrev:
Har hänt mig med men på v70. Men efter någon dag så hade bladet lagt sig mot rutan hela vägen o då funkade det som förväntat. Prova det.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Då ska ja höra om det blir bättre om någon dag.
Är det fler som upplever att vänsterbladet drar med sig en bred remsa vatten på tillbakavägen.
Det gjorde det på min V70 med både orginal och Valeo och även nu på S60.
Tidigare så upphörde det med Bosch iallafall för min del.
Magnus-B skrev:Är det fler som upplever att vänsterbladet drar med sig en bred remsa vatten på tillbakavägen.
Det gjorde det på min V70 med både orginal och Valeo och även nu på S60.
Tidigare så upphörde det med Bosch iallafall för min del.
Jepp, upplever samma som du men inte så bred men tillräckligt
för att vara riktigt irriterande! :evil:
Första "inköpet" till nya bilen anlände idag!
Bild
grillchips skrev:Första "inköpet" till nya bilen anlände idag!
Bild
Beställde också det från telenor. När jag sen hämtade bilen hade säljaren redan satt in ett kort så nu har jag två. Bara att vänta ett halvår innan jag aktiverar nästa.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Maqqann skrev: Beställde också det från telenor. När jag sen hämtade bilen hade säljaren redan satt in ett kort så nu har jag två. Bara att vänta ett halvår innan jag aktiverar nästa.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Åhfasen! Ja, det skulle ju inte göra något alls faktiskt, misstänker att ungarnas ipads kommer tugga upp datan fortare än kvickt.
  • 1
  • 860
  • 861
  • 862
  • 863
  • 864
  • 1912
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]