Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Hej

Gång på gång kommer meddelandet "Skandinavien installeras" upp. Jag öppnar och ser att installationen har pausats. Avbröt och laddade ned på nytt - meddelande 100% visas och systemet går över i installationsfasen men pausas omgående och kommer därefter inte vidare. Tips på åtgärd!?

Hälsningar
Henry
av Xanthopteryx
Henry_Fågeljazz skrev:Hej

Gång på gång kommer meddelandet "Skandinavien installeras" upp. Jag öppnar och ser att installationen har pausats. Avbröt och laddade ned på nytt - meddelande 100% visas och systemet går över i installationsfasen men pausas omgående och kommer därefter inte vidare. Tips på åtgärd!?

Hälsningar
Henry
Testa ladda ner på pinne och installera den vägen?
Bilen är uppkopplad via bilmodemet och allt annat som är beroende av Internetanslutning fungerar som det ska.
Dessutom verkar ju själva nedladdningen fungera. Det är när uppdateringen ska installeras som systemet meddelar "pausad".

/H
av Xanthopteryx
Henry_Fågeljazz skrev:Bilen är uppkopplad via bilmodemet och allt annat som är beroende av Internetanslutning fungerar som det ska.
Dessutom verkar ju själva nedladdningen fungera. Det är när uppdateringen ska installeras som systemet meddelar "pausad".

/H
Jo jag vet, därav - testa köra in via minnepinne. Ladda ner från Volvos hemsida.
Då kan den komma ur den där loopen.
Har själv råkat ut för att den säger "Installerad" vareviga gång man startar bilen, efter en uppdatering via bilmodemet så skall testa denna metod i morgon också.
Det har hjälpt andra...
av Xanthopteryx
Henry_Fågeljazz skrev:Ok, tack. Ska kolla när jag får tillfälle. Systemet verkar ha en tendens att just hamna i oönskade "loppar".

/H
Jo, ibland verkar det så även om jag klarat mig hittills. Först nu det stökat.
Användarvisningsbild
av razorfish
Henry_Fågeljazz skrev:Bilen är uppkopplad via bilmodemet och allt annat som är beroende av Internetanslutning fungerar som det ska.

/H
Intressant. I min bil står det för samtliga kartor att de är för stora för att ladda ned och att jag ska gå till support.volvocars.com (vilket jag tolkat som "ta det via USB-pinne"). Kör en del i Danmark och skulle därför vilja lägga in Skandinavien. Min internetanslutning är via bilmodem med gott om data och där allt i övrig internetväg fungerar. Har inte testat USB än men är förvånad över att vissa kan ladda ned kartorna via bilmodemet (eller är du ansluten på annat sätt?)
av Tomarina
razorfish skrev:

/H
Intressant. I min bil står det för samtliga kartor att de är för stora för att ladda ned och att jag ska gå till support.volvocars.com (vilket jag tolkat som "ta det via USB-pinne"). Kör en del i Danmark och skulle därför vilja lägga in Skandinavien. Min internetanslutning är via bilmodem med gott om data och där allt i övrig internetväg fungerar. Har inte testat USB än men är förvånad över att vissa kan ladda ned kartorna via bilmodemet (eller är du ansluten på annat sätt?)
Det beror nog på vilken version du har på kartorna, jag uppgraderade mina kartor (hela Europa) för ett tag sedan och då ville systemet enbart göra det med ett USB-minne, nu idag så ville systemet uppgradera kartorna igen, men då kunde jag välja att uppgradera "Skandinavien" vilket systemet lät mig göra via bilmodemet. Uppdateringen är dock inte klar ännu...(startade på lunchen).
Användarvisningsbild
av razorfish
Tomarina skrev:Det beror nog på vilken version du har på kartorna, jag uppgraderade mina kartor (hela Europa) för ett tag sedan och då ville systemet enbart göra det med ett USB-minne, nu idag så ville systemet uppgradera kartorna igen, men då kunde jag välja att uppgradera "Skandinavien" vilket systemet lät mig göra via bilmodemet. Uppdateringen är dock inte klar ännu...(startade på lunchen).
Så är det säkert. 1163 har jag för mig det stod i bilen och 1200 verkar vara senaste för Skandinavien. Dock händer precis inte ett skit när jag stoppar in USB med 1200 i bilen (Infotainment på). Tycker jag har följt instruktionerna (så svåra var de inte) på support.volvocars.com, använt FAT32-formatterat USB-minne, laddat hem applikationen och tagit hem kartorna till USB-minnet via det. Verkar inte gå att kicka igång från bilen heller. Någon som vet?

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]