NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
DanneF skrev:när kommer nästa generations s40/v50 igentligen? finns det nått spikat år?
omkring 2009
av Pachipachihand
Ska dom redan fasa ut s40 som fick ansiktslyft i år? Vad händer egentligen med s60 kommer den ochå samma år. Tycker det är dags med en ny s60 nu!
Volvo kan ju inte sälja många s60 idag då det bara skiljer ett par tusen lappar tills storebror i lyxsegmentet s80,helt sjukt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
en ny s60 kommer också omkring 2009 :)
av McDonald
~Kalle~ skrev:en ny s60 kommer också omkring 2009 :)
prodstart våren 2010

M
av Pachipachihand
McDonald skrev:
~Kalle~ skrev:en ny s60 kommer också omkring 2009 :)
prodstart våren 2010

M
Det är ju föörlång tid, antar det måste komma en facelift snart igen på s60 då för att hänga med i tiden.
av McDonald
Pachipachihand skrev:
Det är ju föörlång tid,
Det finns praktiska förklaringar som ni kommer att förstå (våren 2010) varför det har tagit så lång tid.

M
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
McDonald skrev:
Pachipachihand skrev:
Det är ju föörlång tid,
Det finns praktiska förklaringar som ni kommer att förstå (våren 2010) varför det har tagit så lång tid.

M
Kan du avslöja lite mer tack?
av Micke N
[quote="McDonald

M[/quote]

Med tanke på tidigare rykten tolkar jag det som en bekräftelse på att S60 slopas som egen serie när en större S40/50/60? (byggd på amerikanska Ford Focus) introduceras. Allt beroende på vad ev ny ägare bestämmer.

För att låna tråden lite, gäller det samma för XC90 (slopas utan ersättare) när XC60 introducerats eller finns det marknadsunderlag för en större SUV likt Ford Expedition?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Micke N skrev:För att låna tråden lite, gäller det samma för XC90 (slopas utan ersättare) när XC60 introducerats eller finns det marknadsunderlag för en större SUV likt Ford Expedition?
Det vore korkat av Volvo att slopa XC90. Det kommer inte hända! Jag gissar på att det presenteras en ny XC90 nästa år! :)
Användarvisningsbild
av Jensen
Alltså vissa här gör inlägg som vore det att man är med och utvecklar alla nya modeller.
Kom med lite info Mcdonald om du nu har den?? istället för att skriva det kommer ni att förstå 2010.
För mig så framstår det bara som att någon försöker intala oss att han sitter på hemlig info.
När det egenligen är en dåre som vill spela smart.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]