Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spoiler »
Jag är högst osäker på om de ens anstränger sig via mail. Jag tror på personlig kontakt. Ett mail är riktigt långt ifrån en potentiell affär. Prova att besök handlarna.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citat dolt
Ja, ni har så rätt alla tre. Självklart gör de mer (i möjligaste mån) på plats. En mail-offert känns väl lite hafsigt. Förväntade mig mer dock, och smått irriterad över att säljaren tog sig friheten att lägga till vinterpuckar. Kanske kan leverera snabbare än Upplands Motor, vad vet jag.
Oavsett så vill jag ju ha en offert på det jag ber om, inte sånt jag inte bett om.

Imorgon kontaktar jag ett par till, då med reviderad offert och återkommer med besked där.
grillchips skrev:Ja, ni har så rätt alla tre. Självklart gör de mer (i möjligaste mån) på plats. En mail-offert känns väl lite hafsigt. Förväntade mig mer dock, och smått irriterad över att säljaren tog sig friheten att lägga till vinterpuckar. Kanske kan leverera snabbare än Upplands Motor, vad vet jag.
Oavsett så vill jag ju ha en offert på det jag ber om, inte sånt jag inte bett om.

Imorgon kontaktar jag ett par till, då med reviderad offert och återkommer med besked där.
Ofta brukar de ställa en följdfråga, om det är privatköp eller företagsbil.
Då kan man svara på det, be om en justering av deras erbjudande (tex däcken), meddela om att ma har fått lägre bud av andra ÅF (pris, inte företag) och be om återkoppling på det.
Man kan även flika med vad de tror om befintlig bil (dock osedd) som inbyte om man är intresserad.
Spinner man vidare föratår de att man inte bara är en lycksökare utan är seriöst intresserad av att byta bil.
Har nu fått svar från fler säljare, ingen i närheten av vår första offert, så som det ser ut nu så tar vi beslut i början av nästa vecka om att låsa den.
Frågade om inbyte för Betty Blue och som osedd var det väl en väntad summa, så antagligen privatsälj på den när det blir dags.

Passade också på att be om offerter på 2 beggade exemplar, V90 T5 R-design 2017 vars utrustning diffade en del men inget iögonfallande på så sätt. Vårt objekt blir 2000:- dyrare, totalt sett.
grillchips skrev: Frågade om inbyte för Betty Blue och som osedd var det väl en väntad summa, så antagligen privatsälj på den när det blir dags.
Men det kan vara skönt att slippa besviken köpare om något skulle gå sönder. Du kan ge dig fasen på att, även om hon varit snäll mot dig, så protesterar hon när du säljer henne. :lol:
Sven: Ja det vore ju föga förvånande. :D

Nu börjar offertandet ta slut och vi har mer eller mindre bestämt oss.
Men en fråga, är det normalt att man inte får rabatt på paketen? Ex Teknik, Klimat etc. Alla offerter vi fått har gett rabatt här och var men aldrig på paketen.
Eller är det så att paketen redan är rabatterade från start i och med, paket?
Sista offerten (med panoramatak tillagt igen) landade på drygt 456.000, det innebär ca 10% rakt av förutom på paketen som är orörda.
Nu väntar jag på svar från första handlaren för att se ifall han kan matcha det. Vi har varit så nöjda med bemötandet där att det känns som ett vettigt beslut. Den handlaren gav oss ~9% på bilen, så kliver han upp lite till så är vi hemma och då skriver vi papper.

Jag kan lägga upp bilder på de olika offerterna sen om det är av intresse, annars nöjer jag mig med den slutgiltiga.

Fingers crossed! :lol:
grillchips skrev:Sista offerten (med panoramatak tillagt igen) landade på drygt 456.000, det innebär ca 10% rakt av förutom på paketen som är orörda.
Nu väntar jag på svar från första handlaren för att se ifall han kan matcha det. Vi har varit så nöjda med bemötandet där att det känns som ett vettigt beslut. Den handlaren gav oss ~9% på bilen, så kliver han upp lite till så är vi hemma och då skriver vi papper.

Jag kan lägga upp bilder på de olika offerterna sen om det är av intresse, annars nöjer jag mig med den slutgiltiga.

Fingers crossed! :lol:
Trevligt med panorama :-)-)

Håller tummarna :)
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 56
Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]