Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gundj
Skit i TMC, det funkar ändâ sâ dâligt.
Användarvisningsbild
av pean
Jag kör Tomtom i mobilen, en Nokia E65 och en bluetooth-gps till det. Funkar bra och man slipper fler prylar. Enda problemet är var man lägger själva gpsmodulen, telefonen står stadigt lutad mitt emellan hastighetsmätare och varvräknare utan att skymma nåt. GPS:en däremot, den halkar fram och tillbaka framme vid vindrutan.
Användarvisningsbild
av Jon
gundj skrev:Skit i TMC, det funkar ändâ sâ dâligt.
Det är så alltså...

Hmm då kanske man köper till den sen om det visar sig bli bättre :) Eller skiter i det helt...

Jag ska snart åka och kolla in på någon stormarknad för att få känna lite.

/jon
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
gundj skrev:Skit i TMC, det funkar ändâ sâ dâligt.
Tycker du?

Har haft RTI i alla bilar sen -99. TMC funkar klockrent! Speciellt om man kör utomlands.
Användarvisningsbild
av gundj
Det största problemet här i Tyskland är att de läggs ut varningar som sedan inte tas bort förens flera timmar efter att trafiken flyter pâ igen.
Eller att det kommer ett TMC-meddelande när man redan suttit i kön 20 minuter o hört tjatet pâ radion i en kvart.

De flesta av mina vänner klagar oxâ pâ att mottagningen fungerar dâligt, men det beror nog lite pâ mottagaren, Garmin o TomTom verkar vara rätt kassa, Mio verkar bättre.
Användarvisningsbild
av Jon
NAVMAN N60I NAVPIX

Är den modellen något att ha.

Tycker den verkar trevlig när jag skummar i manualen. Kamera tyckte jag först var onödigt, tills jag minns min gamla körskolelärare. En kamera är nödvändigt för att ta bilder vid olycka, att dokumentera kan vara osvikliga bevis ifall det börjas att bråkas om hur olyckan gick till.

Någon som har Navman någon modell?

/jon
Användarvisningsbild
av zcooter
Hmmmm!

Om man inte skall ha en redan integrerad gps från leverantören av bilmärket så kan jag tala varmt för en mobil med bluetooth gps antenn! Väldigt få extra kablar o kartor finns att hämta gratis på nätet, om man är lite tålmodig o händig. Varför köpa en helt ny extra pry o hålla reda på, tycker jag.
Användarvisningsbild
av Larse
Jag köpte en Navigon TS7000T i somras och tycker den är kanon. Bra display, bra röstinfo, TMC fungerar bra, snabb att räkna om färdväg, i mitt tycke enkel att handha. Den har inte kamera, telefon, mp3 och en massa andra finesser men den fungerar mycket bra som navigator i bilen om det är det man är ute efter.

// Larse
Användarvisningsbild
av Jon
Jag är lite nyfiken också på nya tomtom som kommer. Detta för att man då kan uppdatera kartorna själv samt dessutom ladda upp/ner privatuppdateringar.

Någon som använt detta?

Samt så måste jag läsa mig till så det inte blir en massa extra löpande kostnader.

Mobil är ett alternativ...

Men jag tror att jag kommer köpa en billigare ren navigator och helt enkelt använda mig fram till att veta vad jag vill ha.

Göteborg lär jag mig väl får man hoppas så då har jag väl lärt mig färdigt när jag insett vilken gps jag vill ha, men sen kanske det blir någon avstickare till danmark/norge.

/jon
av TJ
Hej.. vill bara tipsa om 2 andra enheter.. alpine har en bärbar.. och macrom har med en liten smidig bärbar, snabb grej.. använder en sådan själv just nu..

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så blir […]

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]

efter inga svar här frågade jag chatgp […]

Kan svara mig själv: förarsidans tempspj[…]