NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mugge
Gå in på http://www.volvocars.se under funktioner och utrustning - komfort - klimat så hittar du fjärren. Verkar bisarrt att det skull kosta 10 papp. Leta på senaste tillbehörskatalogen, jag skulle tro att det är överkomliga pengar. För egen del är det klart intressant eftersom jag har väldigt flexibel arbetstid. Vore suveränt att kunna trycka igång värmaren med fjärren då.
av Doby
mugge skrev:Gå in på http://www.volvocars.se under funktioner och utrustning - komfort - klimat så hittar du fjärren. Verkar bisarrt att det skull kosta 10 papp. Leta på senaste tillbehörskatalogen, jag skulle tro att det är överkomliga pengar. För egen del är det klart intressant eftersom jag har väldigt flexibel arbetstid. Vore suveränt att kunna trycka igång värmaren med fjärren då.
Det var en gissning från en säljare och montör, bara delarna kostade över 5000 kr och det var ganska krånglig installation.

Lika bisarrt som att ipodanslutningen kostar 5700...
av matzen10
Doby skrev:Lika bisarrt som att ipodanslutningen kostar 5700...
Å fy f*n igen! Och jag som fick pris på 4200:- och nästan trillade omkull då!!

---> Matz
Jag beställde och fick monterat fjärrkontrollen i höstas. Det är det bästa med hela bilen. Jag fick betala 6.000kr men faktiskt, efter ett par månader på vatten och bröd så var det värt det. Det går inte en dag utan att den startas. Dessutom har vi hundar som nu mår gott när vi handlar på IKEA!!!! 8)
Har för mig att man till den förra större plattformen kunde sätta igång värmaren med minicall (!!)
Hvor henne aktiverer man tidsuret til bränslevärmaren?
Jeg har en 2.0D 2008 og kan ikke se hvor man sætter tiden på den.
tomcat skrev:Hvor henne aktiverer man tidsuret til bränslevärmaren?
Jeg har en 2.0D 2008 og kan ikke se hvor man sætter tiden på den.
Det gör man på vredet på spaken till vänster om ratten. Alltså där du ser medelförbrukning, medelhastighet osv.
Har tittat der. Der kan jeg inte hitte den. Jeg har 6 skärmer når jeg vender på vredet med alt från hur mycket diesel den anvender pr 100km og gennemsnit.
Det kunstiga er at når jeg har for lågt bränsle niveau siger den at den slår bränslevarmeren i från. Men jeg for aldrig mulighed for at slå den til via tiduret
av mojja
Du kanske inte har kryssat i tidur för bränslevärmare när du beställt bilen. Men det låter konstigt om du har en my08a för då ska det vara standard. Har din bil faceliftet eller e det den " gammla" moddelen?

På min 07a fick jag beställa tidur för en kostnad av 1900 kr men på min 08a så var tiduret standard.

M.v.h mojja

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]