Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djinn
Enligt uppgift klarar INTE standardstereon mp3, utan du måste välja "High performance" minst för att kunna spela mp3-skivor.
Nu kostar den uppgraderingen endast 1800SEK eller nåt sånt, jag tyckte inte det var något att tveka på.
av perhall
Den uppgraderingen är extremt prisvärd jämfört med vilket annat bilmärke som helst. Kan knappt förstå hur det kan vara så billigt när en taklucka kostar 10 000 till en Volvo och 2 900 till en Seat:)

Hur som helst, i uppgraderingen ingår, förutom mp3 etc., större högtalare och en större förstärkare. Hos BMW, Audi, Mercedes kostar det 5-8 000.
PH
av haast
Enligt uppgift klarar INTE standardstereon mp3, utan du måste välja "High performance" minst för att kunna spela mp3-skivor.
Jag tror inte ens att "High performance" klarar av att spela MP3 skivor. Inte heller HU-850 lär klara av det.
Jag har en HU-650 High performace i min V70"Classic" som jag fick för knappt en månad sedan. Enl. säljaren kan inte denna stereo spela mp3-skivor. Har i o för sig inte provat själv.
Möjligheten finns ju att koppla en MP3-spelare via AUX-ingången.
Användarvisningsbild
av lexus
Bland tillvalen står ju High performance-högalare samt förstärkare 4x50 watt. Detta tyder ju på att det endast är högtalarna och förstärkaren som uppgraderas. Spelaren är en hu-650 även med detta tillval.
av Djinn
haast skrev:
Jag tror inte ens att "High performance" klarar av att spela MP3 skivor. Inte heller HU-850 lär klara av det.
Jag har en HU-650 High performace i min V70"Classic" som jag fick för knappt en månad sedan. Enl. säljaren kan inte denna stereo spela mp3-skivor. Har i o för sig inte provat själv.
Möjligheten finns ju att koppla en MP3-spelare via AUX-ingången.
Detta är väldigt konstigt, att försäljare i olika delar av landet säger olika saker.
Om man tänker efter så är ju det du säger fullständigt logiskt, det står ju faktiskt bara att det är högtalarna som uppgraderas, inget mera.
Återstår väl bara att någon provar och kollar om det funkar så vi verkligen får veta hur det ligger till.

Edit: Efter lite koll verkar det som om det är CD-växlaren som klarar mp3-skivor. Lite dåligt av "min" försäljare att få det att låta som om den vanliga CD-spelaren skulle klara mp3 vid en uppgradering. Om det nu inte var så att jag missuppfattade honom.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Säljaren blandar ofta ihop S40/V50 ljudsystem med gamla V70 och S60.

Inget av ljudsystemen i S60/V70 klarar MP3 i huvudenheten.

på S40/v50 så klarar mellan systemet och uppåt Mp3 från årsmodell 2008
om jag minns rätt. Även på 2007 om du har cdväxlaren.
Användarvisningsbild
av MartinS
Däremot kan man väl få "mp3-ingång" till 650:an? En liten auxingång i mittkonsolfacket.

/Martin
Användarvisningsbild
av elmuppo
MartinS skrev:Däremot kan man väl få "mp3-ingång" till 650:an? En liten auxingång i mittkonsolfacket.

/Martin
jepp
av Jan-A
Kan man få till en aux-ingång även på redan monterade HU-650? V70N -06??
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]