Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ksjoberg
..var sjutton sitter den?

I manualen står det att man finner den i lastutrymmets högra sida, men inget närmare än så. Det finns en bild, men den antyder bara att den finns under det öppningsbara lastgolvet. Jag har vart där och kikat i min V90 MY17 men den är verkligen svår att finna! Borde sitta på liknande ställe i moderna XC90, S90 och V90 (CC)... Någon som vart där och hittat den på sin? Vad lyfte ni undan? Där finns säkringarna som relaterar bland annat till dragkroken...

https://support.volvocars.com/se/cars/P ... 5170c5ec87
av PeterHappy
Bilden visar fel. Säkringsboxen sitter ungefär bakom första hjälpen väskan. Otroligt idiotiskt och nästan omöjligt att komma åt vid vägkanten. Tur att det ingår assistans i försäkringen.
av ksjoberg
Ah, ok! Vad behöver man ta bort, på't ungefär, för att komma åt den? Utöver det uppenbara, panelen. Försökte dra lite i panelen, men den kändes som att den satt fast rätt ordentligt.
av PeterHappy
ksjoberg skrev:Ah, ok! Vad behöver man ta bort, på't ungefär, för att komma åt den? Utöver det uppenbara, panelen. Försökte dra lite i panelen, men den kändes som att den satt fast rätt ordentligt.
Det sitter lite skruvar som håller panelen på plats. Fick även lossa plasten ovanför vid rutan och gummilisten vid kofångaren. Då kan du med lite våld vrida ut panelen om jag minns rätt.
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]